معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

گفتگوی تلفنی مهندس حسن مهرعلی مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با برنامه رادیویی جوان

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱ کد : ۱۱۰۷۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۱۹
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فرآیندهای سالم سازی و پاکسازی در حوزه‌های مربوط به کنکور سراسری توسط مراقبین بهداشتی و ناظرین در حال انجام است و تا روز برگزاری به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد.

به گزارش روابط عموومی، مهندس حسن مهرعلی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی جوان ضمن اعلام این خبر، افزود: با توجه به مصوبات ابلاغی و برنامه های عملیاتی، بازرسین معرفی شده توسط متولی امر در حال نظارت، پیگیری و خرید ملزومات لازم هستند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی کاهش مخاطرات محیطی و حفظ سلامت داوطلبین است که به این منظور رعایت نکاتی از سوی داوطلبین و مراقبین بهداشتی نیز ضروری است.

وی تاکید کرد: داوطلبین باید رعایت فاصله‌گذاری هوشمند را مدنظر داشته و حتماً از تجمع در ورودی و خروجی های ساختمان و حیاط بپرهیزند.

مهرعلی خاطرنشان کرد: لازم است داوطلبین وسایل شخصی و مورد نیاز آزمون را همراه داشته باشند تا مجبور به قرض گرفتن از کسی نشوند و البته توصیه می شود تا حدامکان این وسایل را برای جلوگیری از انتقال، به کسی قرض ندهند، همچنین ماسک سه لایه مناسب و دستمال کاغذی و مواد ضدعفونی کننده نیز به همراه خود داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه وظایف مراقبین سلامت را این طور تشریح کرد: رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی طبق راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ از جمله رعایت 20 درصدی ظرفیت سالن، وجود و فعالیت مستمر تهویه و سیستم سرمایشی در محیط در مدت زمان برگزاری، از دسترس خارج کردن آب سرد کن ها، قرار ندادن دفترچه و پاسخنامه بروی زمین و غربالگری کلیه داوطلبین هنگام ورود و جداکردن موارک مشکوک از بقیه و اخذ آزمون در اتاقی ایزوله جزء ملزومات است که باید رعایت شوند.

وی در پایان از کلیه داوطلبین، ناظرین و مراقبین سلامت خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی گفته شده، خونسردی و آرامش خود را نیز حفظ کنند تا شاهد برگزاری آزمونی ایمن و منظم  باشیم


 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی خرید ملزومات مراقبین سلامت


نظر شما :