پیام تبریک مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز بهداشت محیط ، ۴ مهر ماه

۰۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۲۱۱۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۵۷
پیام تبریک مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بمناسبت روز بهداشت محیط ، ۴ مهر ماه

مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار در پیامی چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط را به تلاشگران و فعالان عرصه بهداشت محیط تبریک گفت.

متن این پیام بشرح ذیل می باشد :

مهد زمین پهنه پاک و بی آلایش و پرنعمت خود را میلیونها سال است که بر همه مخلوقات و بیش از همه بر آدمیان گشوده است. ما انسانها که موجودات برگزیده این کره خاکی وامانت دار این نعمت بزرگ الهی هستیم باید نهایت تلاش خود را درحفظ آن به عمل آورده واین گستره زیبا ،پاکیزه وسالم رابه آیندگان بسپاریم. ازطرفی توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می یابد ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است. حفظ دستاوردهای نظام سلامت کشور و حفظ و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت درمسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سالم را در پی دارد. صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای درحال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها وموادشیمیایی موجود در محیط زیست وبه تبع آن درموادغذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است وازطرفی رشد روز افزون جمعیت وپدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده ها وپیشرفت سریع فناوری های نوین درعرصه جهان به منظور تأمین نیازهای بشری وبهره مندی بیشتر از منابع طبیعی خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید لذا ارائه فعالیتها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماریهای مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماریهای واگیر وغیر واگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

بهداشت محیط به فرایند ارزیابی، تصحیح، کنترل و پیشگیری از عواملی در محیط می پردازد که می تواند بر سلامت نسل حاضر و آینده اثرات ناگواری داشته باشد و بسیاری از بیماری ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان با محیط زندگی اوست که با افزایش آلاینده های محیطی افزایش چشمگیری داشته است .

خوشبختانه درتاریخ فعالیت مهندسی بهداشت محیط که در کشور بعنوان یک فعالیت منسجم قدمتی بیش از نیم قرن داشته و منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است که باهمت والا و تلاش بی وقفه همکاران دراین حیطه روزبه روز درخشش واثربخشی بیشتری داشته است که برهیچ انسان دوستدار سلامت بشریت پوشیده نیست.و این مهم در برهه زمانی و حساس کنونی و پس از شیوع کرونا ویروس بیش از پیش در مدیریت کووید نمود یافت.

اینجانب به حکم وظیفه برخود واجب می دانم فرارسیدن چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط را به تمام تلاشگران و همکاران معزز این عرصه تبریک عرض نموده و از تلاش کلیه همکاران و زحمت کشان این حوزه که نهایت سعی خود را برای آبادانی و دستیابی به سلامت آحاد جامعه و محیط زیستی عاری از آلاینده ها به کار گمارده اند  و در پیشگیری از بیماری کووید 19 به صورت شبانه روزی اقدامات انرزنده ای را از خود به ثبت رسانده اندقدردانی نموده و برای این عزیزان که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند از درگاه خداوند متعال سعادت ، بهروزی و موفقیت خواهانم.

توفیق همواره قرین عزم همگی در خدمت در عرصه سلامت محیط

..

کلید واژه ها: بهداشت محیط کووید 19 سلامت محیط


نظر شما :