معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

مراقبت، نظارت و حمایت در طرح شهید سلیمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اجرای طرح شهید سردار سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج خبر داد.
۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۳۷۷۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۲۸
مراقبت، نظارت و حمایت در طرح شهید سلیمانی

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی علیمحمدی گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ وزارت بهداشت، مبنی بر حضور گسترده مردم در خصوص نیروهای مردمی و داوطلب برای مقابله با بیماری کرونا، این طرح با همکاری گسترده سپاه، بسیج، ارتش و هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این طرح سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی تشکیل و در سطح استان انجام وظیفه خواهند نمود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: اقداماتی نظیر رهگیری و شناسایی مبتلایان و مراقبت در منزل از آنان در تیم مراقبتی که مسئولیت آن با پایگاه سلامت خواهد بود، انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن آمار مرگ و میر در بیماران پرخطر و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، انجام قرنطینه معکوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر علیمحمدی تصریح کرد: قرنطینه معکوس یعنی مراقبت و ماندن در منزل گروه‌های پرخطر که شامل زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی عروقی، مبتلایان به فشار خون، چربی و دیابت می شود.

وی گفت: در تیم نظارتی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت، داوطلبین را آموزش داده و آنان نیز در بازرسی های خود شرایط محل مورد پایش را به آنان گزارش می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی با اضافه شدن نیروهای داوطلب، میزان بازرسی‌ها و سرکشی ها از اماکن نیز بیشتر شده و در نتیجه امکان نظارت و برخورد با متخلفان نیز توسط مرکز بهداشت استان بیشتر فراهم خواهد شد.

وی در ادامه از حمایت نیروهای داوطلب و بسیجیان از خانواده‌های نیازمند و کمک به آنها در قالب تیم حمایتی و با مسئولیت پایگاه های بسیج و سپاه هر منطقه هم گفت.

دکتر علیمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون برای حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای داوطلب مردمی که برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده بعد از فراگیری آموزش‌های لازم، کارت صادر شده است.

کلید واژه ها: بیماری کرونا معاون بهداشتی


نظر شما :