فوتی های کرونا در استان مرکزی۵۴ درصد کاهش یافت

۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۳۸۵۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۴۳
فوتی های کرونا در استان مرکزی۵۴ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد مثبت ویروس کرونا استان مرکزی در هفته سوم آذرماه جاری به ۸۶۲ نفر رسیده که ۵۳۷ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۲۸۷ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۳۸ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین است.
دکتر « علی علی‌محمدی» افزود: موارد مثبت ویروس کرونا در اراک نسبت به هفته دوم آذرماه ۲۴ درصد، در ساوه ۳۷ درصد و در همین ۳۰ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: موارد مثبت شناسایی شده ویروس کرونا در زیرمجموع دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه با کاهش ۴۶ درصدی، در دانشکده ساوه با کاهش ۶۶ درصدی و در دانشکده خمین با کاهش ۳۹ درصدی همراه شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:  موارد بستری ویروس کرونا نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه ۵۴ درصد و نسبت به هفته دوم آذرماه ۲۹ درصد کاهش داشته که موارد بستری اراک از ۱۷۰ مورد در هفته دوم به ۱۲۴ مورد در هفته سوم رسیده و کاهش ۲۷ موردی را نشان می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: موارد بستری زیرمجموع دانشکده علوم پزشکی اراک نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه که ۲۰۶ مورد بوده، ۴۰ درصد کاهش دارد.
وی عنوان کرد: موارد بستری هفته سوم آذرماه در ساوه، ۳۵ مورد ثبت گزارش شده که این تعداد در هفته دوم آذرماه ۶۴ مورد و در هفته چهارم آبان‌ماه ۱۲۵ مورد بوده که تعداد موارد بستری شده در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته دوم آذرماه ۴۵ درصد و نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه ۷۲ درصد کاهش یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: موارد بستری دانشکده خمین در هفته سوم آذرماه جاری ۱۰ مورد گزارش شده که این تعداد در هفته دوم آذرماه جاری به ۲۷ نفر و در هفته چهارم آبان ماه به ۲۹ نفر رسیده بوده که تعداد بستری‌ها نسبت به قبل از اجرای محدودیت‌های شدید کرونایی با کاهش ۶۳ درصدی همراه شده است.

علی‌محمدی اظهار داشت: در مجموع استان مرکزی در آمار بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در هفته سوم آذرماه جاری نسبت به هفته دوم آذرماه جاری با کاهش ۳۵ درصدی و در نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی با کاهش ۵۳ درصدی همراه شده است.

وی گفت: آمار فوت شدگان ناشی از این ویروس در هفته چهارم آبان ماه در استان مرکزی به ۸۳ نفر، در هفته دوم آذرماه به ۶۴ نفر و در هفته سوم آذرماه جاری به ۳۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از ۳۹ مورد فوتی هفته سوم آذرماه جاری، ۲۳ مرود مربوط به شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱۲ مورد مربوط به دانشکده ساوه و چهار مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین است.

دکتر علی‌محمدی بیان کرد: بیشترین سنین مبتلا به ویروس کرونا در هفته سوم آذرماه جاری در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سنین ۳۰ تا ۳۹ سال، در ساوه ۴۰ تا ۴۹ سال و در خمین نیز ۳۰ تا ۳۹ سال گزارش شده است.

وی بیان کرد: بیشترین گروه‌های سنی فوت شده در تمام شهرهای استان در هفته سوم آذرماه جاری در سنین ۸۰ تا ۸۹ سال گزارش شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال در اراک، پس از قم به ثبت رسیده است.

کلید واژه ها: ویروس کرونا معاون بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :