معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

ساماندهی ۱۰۴ پایگاه سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی در اراک

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۳۹۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۴۹
ساماندهی ۱۰۴ پایگاه سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی در اراک

به گزارش روابط عمومی، فرمانده سپاه ناحیه اراک با اعلام این خبر گفت: ساماندهی پایگاه‌های سلامت بسیج شهرستان اراک در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه کن کردن بیماری کووید۱۹ و کاهش آسیب‌های ناشی از آن انجام شد.

سرهنگ محمد محجوری افزود: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این امر می‌تواند در ریشه کن کردن بیماری بسیار اثرگذار باشد، چراکه خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به محلات و خانه‌ها انتقال پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است و در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان موفقیت‌های مطلوبی به دست آمده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: تداوم رزمایش کمک مومنانه در قالب تیم های حمایتی و به شکل محله محور یکی از اولویت‌های اصلی طرح شهید سلیمانی است و در این راستا توزیع بیش از ۴ هزار ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان اراک برنامه‌ریزی شده که به زودی محقق می‌شود.

سرهنگ محجوری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم، تعداد چهار هزار بسته غذایی شامل میوه و آجیل در نظر گرفته شده که در مناطق حاشیه نشین شهر توزیع می‌شود.

کلید واژه ها: غربالگری سلامت تیم های حمایتی


نظر شما :