پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی بمناسبت آغاز یازدهمین بسیج ملی تغذیه

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۱ کد : ۱۴۳۷۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۳
پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی بمناسبت آغاز یازدهمین بسیج ملی تغذیه

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی از آغاز یازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» در استان مرکزی خبر داد.
دکتر علیمحمدی گفت: نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن بر کسی پوشیده نیست و تحقیقات مختلف نشان داده که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن باید از همه گروههای غذایی و جایگزین های آنها به صورت متعادل، متنوع و متناسب استفاده کرد به طور مثال  مصرف روزانه  میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن  ویتامین C می تواند سطح ایمنی بدن را درمقابل بیماری کرونا بالا ببرد.
ایشان عنوان نمود: به جهت افزایش آگاهی خانواده ها در مقابل بیماری کرونا بسیج آموزشی تغذیه سالم در پیشگیری ازابتلا به  کرونا از امروز ۱۵ دی ماه شروع و به همت کلیه پزشکان، کارشناسان تغذیه ، مراقبین سلامت، بهورزان تا ۳۰ دی ماه درسطح استان ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان نمود: جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا با توجه به کمبود شدید ویتامین D در گروههای سنی مختلف  توصیه می شود کودکان ۲_۱۲ سال هر دوماه یکبار و برای افراد بالای ۱۲ سال ماهیانه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی  ویتامین D جهت پیشگیری وبالا بردن سطح ایمنی مصرف شود.
 

کلید واژه ها: تغذیه سالم معاون بهداشتی


نظر شما :