معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

تغذیه سالم در کنار رعایت پروتکل ها

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۱ کد : ۱۴۴۲۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۸۱
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقش تغذیه در گذشته های دور در تقویت سیستم ایمنی به اثبات رسیده و داشتن تغذیه سالم، در کنار رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کند.
تغذیه سالم در کنار رعایت پروتکل ها

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی ، نسرین یادگاری افزود: با توجه به اینکه در خصوص اپیدمی کرونا، تغذیه صحیح نقش بسزایی در پیشگیری و ارتقا روند بهبودی دارد، به همین منظور آموزش تغذیه صحیح و اطلاع رسانی به موقع و درست حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: هفته ملی بسیج با همکاری بسیج، سپاه، شهرداری، آموزش و پرورش و سایر ارگان ها  با اهداف ارتقاء آگاهی و نگرش درست در داشتن تغذیه سالم به منظور تقویت سیستم ایمنی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: حساسیت رسانه های جمعی و فرهنگ سازی موثر در این خصوص و جلب مشارکت خیرین در توزیع بسته‌های حمایتی تغذیه برای اقشار آسیب پذیر که با اجرای طرح شهید سلیمانی این امر محقق شده است، می تواند بسیار راه گشا باشد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین برانگیختن حساسیت سیاست‌گذاران برای تدوین برنامه غذایی مناسب برای افراد آسیب پذیر و ایجاد امنیت غذایی و حمایت های روحی و روانی نیز می تواند بسیار اثرگذار باشد.

یادگاری افزود: گروه هدف در اجرای این طرح همه مردم می باشند، اما توجه ویژه تری به زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری های خاص و سالمندان شده و کارشناسان تغذیه، پزشکان، ماماها و سایر پرسنل بهداشتی در این زمینه آموزش‌های لازم را از طریق فضای مجازی و تلفنی انجام خواهند داد.

وی تاکید کرد: تمام این تلاش ها و برنامه ریزی ها بر این اصل است که به مردم یاد دهیم چگونه الگوی غذای خود را اصلاح کنند که به کرونا مبتلا نشوند و یا در صورت ابتلا زودتر به بهبودی برسند.

وی تصریح کرد: همکاران معاونت بهداشت در سطح مراکز بهداشتی و درمانی پاسخگوی سوالات مردم هستند و مردم نیز می توانند با برقراری تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا ۳۸۳۹ هر گونه سوال یا ابهام خود در زمینه تغذیه را مطرح نمایند و یا با مراجعه به به سایت Nut.behdasht.gov.ir می توانند اطلاعات لازم را در خصوص داشتن تغذیه سالم کسب نمایند.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی امنیت غذایی


نظر شما :