فعالیت مدارس طبق چک لیست های ابلاغ شده از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۹ کد : ۱۴۶۷۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۶۴
رییس گروه نوجوانان و جوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مدارسی که از اول بهمن شروع به فعالیت می کنند، موظف به رعایت چک لیستی که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است، هستند.
فعالیت مدارس طبق چک لیست های ابلاغ شده از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر ایراندخت حیدری افزود: چک لیستی 18 آیتمی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و بین مدارس توزیع شده که از اول بهمن و همزمان با شروع  فعالیت مدارس در برخی از پایه ها و مقاطع، توسط همکاران بهداشتی به مدت یک هفته بررسی و نقاط قوت و ضعف مشخص می شود.

وی اظهار داشت: در این چک لیست حداقل استانداردهای لازم مشخص شده و مدارس و مسئولین، برای حفظ جان و سلامتی کودکان و دانش آموزان موظف به رعایت آنها هستند و در صوررت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

رییس گروه نوجوانان و جوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در این چک لیست نحوه انجام اقدامات به روشنی مشخص شده که به چه شکلی انجام دهند تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

ایشان اضافه کرد: کارشناسان بهداشتی شامل کارشناسان بهداشت محیط و سلامت مدارس در بازدیدهای مستمری که از مدارس خواهند داشت، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، بعد از اخطارهای مکرر ممکن است حتی مدارس خاطی را نیز تعطیل کند.

دکتر حیدری افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار نیست همه مدارس شهری و روستایی باز باشند.

او خاطرنشان کرد: در شهرهای زرد و آبی از نظر کلیه شرایط بازگشایی مدارس مشابه یکدیگر می باشند، فقط در روستاهای که مدارس کم برخوردار از اینترنت بوده و دسترسی به شبکه شاد ندارند نیز مقاطع اول و دوم و گروه های عملی مثل کار و دانش و فنی حرفه ای که واحد های عملی مورد نیاز دارند، امکان دایر کردن کلاس های حضوری را دارند.

دکتر حیدری تصریح کرد: در شهرهای آبی نیز جمعیت مدارس باید زیر 50 نفر باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه تجمع در کلاس ها نباید بیشتر از 10 نفر باشد، گفت: هیچ اجباری برای شرکت در کلاس های حضوری نیست و دانش آموزان و والدین آنها می توانند به اختیار خود تصمیم گیری کرده و اقدام کنند.

کلید واژه ها: سلامت مدارس بهداشت محیط معاونت بهداشتی


نظر شما :