در مرحله اول توزیع واکسن کرونا ویروس؛ واکسیناسیون پرسنل بخش های ویژه انجام شد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۱۸۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۰۷
سهم واکسن کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ۲۰ هزار دوز واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  ۲۶۰ دوز بود
در مرحله اول توزیع واکسن کرونا ویروس؛ واکسیناسیون پرسنل بخش های ویژه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۹۰ مورد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته سوم بهمن ماه در استان مرکزی مشاهده شده که نسبت به هفته دوم بهمن ماه ۱۱ درصد افزایش یافته‌ است.

دکتر «علی علیمحمدی» از افزایش ۱۵ درصد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در هفته سوم نسبت به هفته دوم ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبرداد و افزود: شماران بیماران کرونایی ساوه در این مدت از ۹  به ۱۳ بیمار، خمین از سه به پنج مورد و اراک از ۲۶  به ۲۸ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: موارد فوت بیماران کووید ۱۹ در هفته سوم ماه نسبت به هفته دوم ماه جاری سه برابر افزایش یافته و از چهار مورد در هفته دوم به ۱۱ مورد هفته سوم بهمن ماه رسیده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۶۶۴ مورد تست برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تا کنون در استان مرکزی انجام و یک هزار و ۶۰۰ مورد آن مثبت بوده‌است.

دکتر علیمحمدی افزود: سه هزار و ۸۲۴ مورد تست تشخیص بیماری کووید ۱۹ در هفته دوم و سه هزار و ۷۱۰ مورد تست در هفته سوم ماه جاری انجام و به ترتیب ۲۹۸ و ۲۴۹ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این تست‌ها شناسایی شده‌است.

وی ادامه داد: سهم واکسن کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ۲۰ هزار دوز واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  ۲۶۰ دوز بود که ۱۰۰ نفر از کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه شهرستان اراک، ۲۰ نفر کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه شهرستان ساوه و ۱۰ نفر کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی خمینی علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

کلید واژه ها: واکسیناسیون معاون بهداشتی


نظر شما :