معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

عادی انگاری مردم بالاخره کار دستمان داد

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶ کد : ۱۶۲۵۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۴۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در تمامی موارد شناسایی، بستری و مرگ و میر کرونا افزایش قابل توجهی داشته ایم که نشان از شروع موج چهارم کرونا است.
عادی انگاری مردم بالاخره کار دستمان داد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی ، دکتر علی علیمحمدی، بیان کرد: با توجه به آخرین آمار و ارقام متاسفانه در هفته دوم فروردین ماه در مقایسه با هفته اول در تمامی موارد بستری و فوت ناشی از کرونا افزایش قابل توجه و ملموسی وجود داشته است که نشان از شروع موج چهارم کرونا در استان مرکزی می باشد.

وی تاکید کرد: این شروع موج چهارم ناشی از رفتارهای اجتماعی مردم طی دو الی سه هفته گذشته می باشد یعنی ازدحام های شلوغ هفته آخر اسفندماه و تجمع مردم در مراکز خرید، پاساژها و بازار، علیرغم توصیه های مکرر همکاران ما متاسفانه این عادی انگاری و سهل انگاری بالاخره کار دست مان داد و استان مرکزی امروز وارد موج چهارم کرونا شده است.

وی تصریح کرد: در شناسایی موارد مثبت از ۷۹۱ مورد به ۲۱۸۱ مورد رسیده ایم یعنی حدود سه برابر افزایش و در موارد بستری از ۹۶ مورد به ۱۴۶ مورد رسیده‌ایم همچنین موارد فوتی چهار برابر افزایش یافته اند، یعنی از فوت سه نفر به ۱۲ نفر رسیده ایم که تمامی اینها جای تاسف دارد، چراکه از طرق مختلف سعی در آگاه سازی و هشدار به مردم داشتیم، اما تمامی این تلاش ها گویا پایمال شده است.

وی هشدار داد: ظرفیت اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر کرونا رو به اتمام است، در آی سی یو دیگر تختی برای پذیرش وجود ندارد و تمامی اینها حجم کار همکاران را در حوزه درمان دوچندان کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به شروع موج چهارم کرونا و وضعیت قرمز شهر اراک، گفت: باید بیشتر از گذشته در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشیم و تمامی موازین بهداشتی را با هم رعایت کنیم از جمله زدن ماسک صحیح، رعایت فاصله ایمن و شستشوی دقیق دست ها و پرهیز از تجمع بی مورد در سطح شهر، امید است که بتوانیم با همکاری مردم این موج چهارم را هرچه زودتر با کمترین تلفات و عوارض به اتمام برسانیم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی موج چهارم


نظر شما :