معاونت بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

افزایش دو برابری ابتلا به کرونا هدیه نوروزی مسافران به خنداب

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۶۲۷۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: مهمانان نوروزی که اکثریت آنها از تهران به این شهرستان سفر کرده بودند، موجب شد تعداد مراجعین به بیمارستان و مبتلایان کرونا دو برابر شود.
افزایش دو برابری ابتلا به کرونا هدیه نوروزی مسافران به خنداب

به گزارش روابط عمومی، دکتر ابوذر صدوق بیان کرد: ویروس کرونا در روزهای اخیر در این شهرستان با سرعت زیادی رو به افزایش است بطوریکه در هفته دوم فروردین به طور میانگین از هر ۱۱ بیمار بستری بیش از ۶ بیمار، کرونایی بوده است.

وی افزود: در هفته نخست سال جدید از ۱۶۹ تست (pcr و rapid)، ۳۸ مورد مثبت شناسایی و منجر به بستری شدن یک بیمار شد.

دکتر صدوق ادامه داد: در هفته دوم فروردین ماه نیز تعداد نمونه ها به ۲۱۱ مورد رسیده است که از این تعداد، ۶۳ مورد مثبت شناسایی شد که تمامی آن ها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان خنداب در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون حدود سه هزار و صد نمونه (pcr و rapid) گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۰۰ مورد مثبت شناسایی شده که ۵۱۷ مورد بانوان و ۳۸۳ مورد نیز آقایان هستند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۵ بیمار بستری در بیمارستان مهر خنداب در حال گذراندن مراحل درمان خود هستند که دو بیمار بدحال کرونایی و یک نفر نیز مشکوک هستند.

دکتر صدوق در پایان از مردم خواست تا به خاطر کمک به کادر بهداشت و درمان و بهبود شرایط، در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی


نظر شما :