آغاز واکسیناسیون عمومی با اولویت ۸۵ ساله ها

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۸ کد : ۱۶۸۲۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۱۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون عمومی از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه با اولویت افراد بالای ۸۵ سال آغاز می گردد.
آغاز واکسیناسیون عمومی با اولویت ۸۵ ساله ها

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی، بیان کرد: افراد بالای ۸۵ سال از روز سه شنبه واکسینه می‌شوند، این عزیزان نیاز به ثبت نام در سامانه ای ندارند و همکاران بهداشتی با استناد به پرونده الکترونیک با افراد بالای ۸۵ سال تماس گرفته و این عزیزان را به مکان واکسیناسیون راهنمایی می‌کنند.

وی افزود:  قرار است که در این نوبت حدود ۱۰ هزار نفر در اراک و سایر شهرستان های تابعه واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: در این طرح ۵ روزه واکسیناسیون ضربتی که برای تکمیل واکسیناسیون جامعه بهداشت و درمان بخش های دولتی و خصوصی، نظام پزشکی و جانبازان بالای ۵۰ درصد و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی و پرسنل حوزه ستادی معاونت های مختلف دانشگاه بوده بالغ بر چهار هزار نفر در پنج روز با واکسن های آسترازنکا و سینوفارم واکسینه شدند و دوشنبه ششم اردیبهشت ماه آخرین مهلت برای واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در کنار یکدیگر صورت بگیرند و نیاز است که حتماً افرادی که واکسن می زنند، پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمایند.

دکتر علیمحمدی تصریح کرد: واکسن کرونا همچون سایر واکسن هایی که انسان در طول زندگی خود تزریق می‌کند دارای عوارض می باشد و تا چند روز پس از تزریق واکسن ممکن است در بعضی افراد دیده شود که این موارد جای نگرانی ندارد.



 

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون


نظر شما :