کرونای هندی به درمان مقاوم تر است و دوره زمانی طولانی تری دارد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۶۹۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۹۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونای جهش یافته هندی، هم دوره درمان طولانی تری دارد و هم به درمان مقاومت بیشتری نسبت به سوش های قبلی دارد.
کرونای هندی به درمان مقاوم تر است و دوره زمانی طولانی تری دارد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در حال حاضر به صورت رسمی اخباری مبنی بر اینکه چند نفر در کشور به کرونای هندی مبتلا شده اند، وجود ندارد و در استان نیز تاکنون موردی را نمی توان به طور یقین اعلام کرد.

وی افزود: طبق مطالعات، اینطور به نظر می رسد که کرونای جهش یافته از نوع هندی، نسبت به درمان مقاوم بوده و دوره درمان طولانی تر و پیچیده تری دارد.

وی تاکید کرد: به خاطر سرعت بالای انتشار و قدرت کشندگی بیشتر، همچنان به هم استانی های عزیز توصیه می کنیم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن منظم دست ها، حضور نیافتن در هرگونه تجمعات و نرفتن به سفرهای غیرضروری را در دستور کار خود قرار دهند تا دچار مشکل نشوند.

دکتر علیمحمدی گفت: قطعا پزشکان، متخصصان و اساتید دانشگاه با بهره گیری از علم و دانش و تجربه ۱۴ ماهه خود، بهترین خدمات درمانی را ارائه‌ می دهند، اما در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا حتی نوع جهش یافته آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: موج چهارم کرونا بر خستگی کادر بهداشت و درمان افزوده و با توجه به فرسایشی شدن این موج و احتمال وقوع موج های بعدی، از تمام آحاد مردم می خواهیم تا شرایط را درک کرده و حساسیت شرایط را جدی بگیرند و به توصیه های مسئولان عمل کنند تا هرچه زودتر از این بحران سهمگین عبور کنیم.

کلید واژه ها: کرونای هندی مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۲ )

نظر شما :