۶۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال شهرستان فراهان علیه کرونا واکسینه شدند

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۷۶۶۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: جمعیت بالای ۶۵ سال این شهرستان ۳ هزارو ۸۰۰ و ۷۸ نفر است که تاکنون ۶۵ درصد آنان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
۶۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال شهرستان فراهان علیه کرونا واکسینه شدند

«محمد رضا حجتی» روز شنبه  گفت: ۸۸۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال, ۶۱۳ نفر از سالمندان بالای ۷۵ سال, ۳۲۱ نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال و ۲۷۷ نفر از افراد بالای ۶۵ سال در این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان شهرستان فراهان ۳۱۵ نفر است، گفت: بیش از ۹۰ درصد این جامعه هدف نیز تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان فراهان اظهار داشت: در هر ۳ شهرستان تلخاب، خنجین و فراهان یک مرکز برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده که در شهر فرمهین باتوجه به اینکه شمار جمعیت شهری بیشتر است، سالن ورزشی آموزش و پرورش برای تزریق واکسیناسیون اختصاص یافته و همچنین در روستاها تمام مراکز جامعه سلامت برای این مهم فعالیت دارند.
دکتر حجتی بیان کرد: برای انجام واکسیناسیون به‌صورت روزانه با افراد بالای ۶۵ سال مشمول دریافت واکسن تماس گرفته می‌شود و  برای  افرادی که توانایی ندارند واکسیناسیون در منزل پیش‌بینی شده و واکسیناسیون خودرویی نیز علیه ویروس کرونا انجام می‌شود.
وی تصریح کرد:شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند و باتوجه به آستانه تعطیلات خرداد ماه جاری و همچنین انتخابات این مهم را مدنظر  قرار دهند تا تجربه موج چهارم کرونا تکرار نشود.
دکتر حجتی عنوان کرد: انتظار می‌رود حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رأی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی ) واقع شده است.

کلید واژه ها: ویروس کرونا استان مرکزی


نظر شما :