با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های ویژه انتخابات، بازرسی های بهداشتی در حال انجام می باشد.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۸۰۶۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۰۶
با عنایت به اینکه در آستانه روز انتخابات ۲۸ خرداد ماه می باشیم با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های ویژه انتخابات در سه شاخصه قبل انتخابات – حین انتخابات و فعالیت های تبلیغیT بازرسی های بهداشتی در حال انجام می باشد.
با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های ویژه انتخابات، بازرسی های بهداشتی در حال انجام می باشد.

دکتر علیمحمدی گفت : با عنایت به اینکه در آستانه روز انتخابات 28 خرداد ماه می باشیم با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های ویژه انتخابات در سه شاخصه قبل انتخابات حین انتخابات و فعالیت های تبلیغی بازرسی های بهداشتی در حال انجام می باشد.

وی بیان کرد: در موضوع و سرفصل قبل از انتخابات محل های اخذ رای و شعب بررسی و تمام تلاش در جهت سالم سازی محل و ایجاد ساز و کار مناسب از قبیل تامین تمهیدات بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده- تهویه- سرمایش-گردش هوا- رعایت فاصله- ممانعت از تراکم- چیدمان صحیح میزها- رعایت استاندارد فضایی و حجمی و آمد و شد صحیح و ... اعمال می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان نمود: در حین انتخابات مواردی از قبیل ممنوعیت اثر انگشت و استفاده از ماسک رعایت فاصله ایمنی 2 متری، رعایت فضای مناسب 8 متری ، استفاده از خودکار شخصی و ... مد نظرا ست . در موضوع فعالیت های تبلیغی تمام تلاش در جهت محدودیت و ممنوعیت فعالیت های تجمعی است .

ایشان اظهار کرد: در این راستا به ازاء هر سه شعبه یک ناظر بهداشتی پیش بینی شده است که موارد را صحت سنجی و اعتبار سنجی می نمایند. ضمن آنکه عوامل اجرایی دارای سن بالا و بیماری زمینه ای عملا محذوف و تلاش بر آن شده است که حماسه حضور با رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال شود و زنجیره انتقال ویروس قطع باشد . همزمان محل های طبخ غذای عوامل نیز بازرسی و متصدی موظف به رفع نقص می گردد .

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: از مردم فهیم خواستاریم که ساعات اخذ رای را به ساعات انتهایی موکول ننمایند و حتما با ماسک حضور یابند و افراد دارای سن بالا و بیماران زمینه ای شعب خلوت یا ساعات خلوت را انتخاب نمایند .

علیمحمدی در پایان متذکر شد : در روز جمعه 28 خرداد ماه تمام ظرفیت پرسنلی بخش بازرسی بهداشتی ضمن نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، توجه های لازم در راستای حفظ سلامت آحاد مردم اعمال می گردد و در این روز هر سه شعبه توسط یک ناظر بهداشتی مورد رصد و پایش قرار می گیرد که سلامت مردم تضمین گردد.

کلید واژه ها: زنجیره انتقال ویروس مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :