۶ درصد گروه های هدف خندابی واکسن کرونا را دریافت کرده اند

۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۸۴۱۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۵۴
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: واکسیناسیون علیه کرونا همزمان و به موازات استان و کشور در حال انجام است.
۶ درصد گروه های هدف خندابی واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: بنابر سند ملی واکسیناسیون و دستورالعمل، از حدود 5 هزار و 375 نفر از افراد بالای 65 سال حدود 3 هزار و 578 نفر معادل 66/6 درصد از جامعه هدف واکسینه شده اند.

وی افزود: متاسفانه در آستانه ورود به موج پنجم کرونا هستیم و اگر دچار سهل انگاری و غفلت شویم، ممکن است از وضعیت زردی که در حال حاضر شهرستان خنداب دارد، به وضعیت های نارنجی و حتی قرمز تغییر رنگ دهد.

وی تاکید کرد: موج چهارم این بیماری، خستگی و فرسودگی بسیار زیادی را به کادر بهداشت و درمان وارد کرده و به همین خاطر از تمام مردم شهرستان، شهرها و روستاهای اطراف تقاضا می کنیم، پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند تا از کنار موج پنجم نیز عبور کنیم.

دکتر اسدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان های محروم به خصوص در حوزه سلامت است، اگر فاصله پیک ها کوتاه شود، در ارائه خدمات به مراجعین و مردم منطقه دچار مشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه جدید این بیماری و نوع جدید آن، قدرت سرایت و کشندگی بالاتری نسبت به انواع کلاسیک آن دارد، بنابراین جا دارد، شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی بیش از پیش و با جدیت هر چه بیشتر رعایت شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از 5 هزار و 815 نمونه تست انجام شده که از این تعداد 2 هزار و 106 رپید تست(تست سریع) بوده است.

دکتر اسدی یادآور شد: از این میان هزار و 861 مورد مثبت و هزار و 586 مورد نیز منجر به بستری در بیمارستان و یا قرنطینه در منزل شده است.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان خنداب 100 مورد فوتی ثبت شده که 59 نفر مرد و 41 نفر هم از زنان بوده بوده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه 1200 سهمیه واکسن به این شهرستان تعلق گرفت، گفت: افرادیکه تاکنون واکسن های این بیماری دریافت کرده اند، دُز اول سینوفارم 2 هزار و 522 و دُز دوم 1 هزار و 324 مورد، آستارازنکا دُز اول 1 هزار و 290 نفر و 235 نفر هم واکسن اسپوتنیک می باشند.

کلید واژه ها: واکسیناسیون پروتکل های بهداشتی


نظر شما :