ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری های محرم

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ کد : ۱۹۳۲۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۹۵۰
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای پیش رو به خصوص تجمعات عزاداری ضروری است.
ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری های محرم

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، سید غلامرضا میری از بایدها و نبایدهای ایام محرم گفت.

وی افزود: مراسم های مذهبی و عزاداری تنها در مکان های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستورالعمل ها و نکات لازم در ایام محرم و صفر در جلسه ای در فرمانداری، با حضور دستگاه های مربوطه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما، روسای هیئت های مذهبی، حسینه ها و... ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل های ابلاغ شده تمامی مراسم های مذهبی و عزاداری باید در فضای باز، با حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و همراه با ضدعفونی باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی و برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش نذورات گرم، استفاده از حیواناتی نظیر اسب و شتر در مراسم های تعزیه خوانی، علم گردانی، نخل گردانی و مراسم در فضاهای بسته ممنوع اعلام شده است و با افراد خاطی شدیداً برخورد صورت می گیرد.

میری تصریح کرد: علاوه بر همکاران بهداشت محیط، توسط سمن ها، نیروهای داوطلب، هلال احمر، ستاد تبلیغات و... بازرسی های مستمر و منظمی صورت می گیرد که تذکر و آموزش های لازم داده می شود و در صورت استمرار خطا به سازمان تبلیغات اسلامی، نیرو انتظامی و دادستانی ارسال و برخورد لازم صورت می گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: به خاطر حفظ سلامتی مردم پخش نذورات گرم ممنوع بوده و نذورات باید به صورت مواد و جیره های خشک و بسته های سلامت باشند.

وی در پایان تاکید کرد: آموزش های لازم در خصوص نکات و پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است و امیدواریم که با حفظ نکات بهداشتی و پایبندی به دستورالعمل های ابلاغی، ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را به نحو شایسته انجام دهیم.

 

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی بهداشت محیط


نظر شما :