معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:

تمامی نقاط استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۳۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۳۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمامی پهنه جغرافیایی در ۱۲ شهرستان‌ استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شرایط قرمز و پرخطر کرونا قرار گرفت.
تمامی نقاط استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد.

دکتر«علی علی‌محمدی» افزود: با وجود شرایط شکننده و پرخطر کرونا در استان مرکزی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این خطه کمتر از ۴۲ درصد است که ادامه این وضعیت، شرایط  را نگران کننده‌تر می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: عادی‌انگاری و رعایت کمرنگ پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام در مرکز شهر و مراکز خرید و همچنین حجم بالای سفرها بسترساز بحرانی جدی است.
دکتر علیمحمدی تصریح کرد: روند مراجعات بدحال بیماران کووید ۱۹ و بیماران بستری در شرایطی افزایش چشمگیر دارد که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه در حال تکمیل است.
وی بیان کرد: بیمارستان مادر تخصصی ولیعصر (عج) اراک مرکز پذیرش بیماران ترومایی و تصادفی استان مرکزی است که سهمی از فعالیتش باید در این راستا باشد و نمی‌توان ظرفیت بالایی را از این مرکز درمانی به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داد بنابراین باید مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایطی مهیا کنند که کمتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: ظرفیت نقاهتگاه دایر شده در اراک با توجه به روند سریع ویروس دلتا تکمیل شده  است و برای پذیرش بیماران جدید باید از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی بهره گرفت. 

 دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تعطیلات پایان هفته  شهروندان از منزل خارج نشوند و در آیین عزاداری سیدالشهدا( ع) از فضای مجازی و تلویزیون استفاده کنند.

بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی ۵۵۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان مرکزی شناسایی شد.
از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۴ هزار و ۲۵۷ نفر در استان مرکزی به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲ هزار و ۳۲۱ نفر نیز جانشان را بر اثر کووید ۱۹ از دست داده‌اند.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی کرونا ویروس پروتکل های بهداشتی


نظر شما :