۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی اراک ارسال شد

۰۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۹۶۴۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۳۷
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: ۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی مربوط به مراکز و اماکن کسب و هیات‌های مذهبی، یک ماه اخیر به مراجع قضایی اراک ارسال شد که ۴۰ پرونده مربوط به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی بود.
۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی اراک ارسال شد

سید «غلامرضا میری» افزود: ۹ هزار و ۴۱۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی یک ماه اخیر توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک انجام شد.
وی تاکید کرد: ۸۴۰ مورد  از این بازرسی‌ها مربوط به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات مذهبی بود که ۱۲۰ مورد آن به‌صورت مشترک با سازمان تبلیغات شهرستان انجام شده است.
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار داشت: بازدید از صنوف نیز به‌صورت مشترک بافرمانداری و  اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی  در حال انجام است که  در محرم امسال برای نظارت بهینه بر عزاداری‌ها تشدید شده است.
میری بیان کرد: ۶۹ مکان متخلف در اراک در این بازدیدها طبق مقررات و دستور قضایی مهر و موم شده  که هشت مورد آن مربوط به غرفه‌های مواد غذایی عرضه قلیان پارک شهیدباهنر بود و عملیات مهر و موم آن‌ها با مشارکت واحد اجرائیات شهرداری اراک انجام گرفت.

وی  بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۶۳۹  عنوان کرد اخطاریه تخلف بهداشتی در اراک صادر شده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک خاطرنشان کرد: ۱۰۰ جام  قلیان و ادوات آن در این مدت از  رستوران‌های سنتی  اراک جمع‌آوری شد و انتظار می‌رود شهروندان در راستای کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ بیش از پیش تعامل و همکاری لازم را با دستگاه های اجرایی ذیربط داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

کلید واژه ها: بهداشت محیط ویروس کرونا مرکز بهداشت شهرستان اراک


نظر شما :