نقش کلیدی بهورزان در ارتقاء بهداشت و سلامت

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۷۹۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸۳
کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهورزان پای ثابت و نقش موثری در ارتقاء بهداشت و سلامت به خصوص در مناطق محروم دارند.
نقش کلیدی بهورزان در ارتقاء بهداشت و سلامت

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، فاطمه قنبری بیان کرد: بهورزان در تمامی حیطه های بهداشتی و مراقبتی از جمله بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، فعال هستند.
وی افزود: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴۹۱ بهورز شامل ۱۵۴ نفر آقا و ۳۳۷ نفر خانم در سطح خانه های بهداشت که محیطی ترین سطح ارائه خدمات بهداشتی در روستا ها بوده، به ارائه خدمات می پردازند.
وی تاکید کرد: سرکشی و بازدید مستمر از محیط ها و اماکن، ارائه مراقبت برای مادران باردار، واکسیناسیون، شناسایی بیماری های واگیر و غیرواگیر، بهداشت مدارس، بهداشت دهان و دندان، ارائه خدمات در منزل و... از جمله اقدامات بهورزان می باشد.
قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: از زمان شیوع اپیدمی کرونا، بهورزان در شناسایی و بیماریابی، ارجاع بیماران و نکات پیشگیری و واکسیناسیون چه در شهر و چه در روستا سعی وافر خود را به منصه ظهور گذاشتند.
کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه آموزش به روز و مطابق استانداردهای جهانی یکی از مهم ترین نقاط تقویت دانش بهورزان و در نتیجه سلامت مردم است، گفت: ماهانه به صورت حضوری و یا غیرحضوری دوره های بازآموزی بهورزان زیر نظر مربیان و مدیران مراکز آموزشی بهورزی(۶ مرکز آموزشی) فرا می گیرند.
و در پایان گفت: از مطالبات جدی بهورزان این بوده که ۲ سال آموزشی آنها جزو سنوات خدمت به حساب آید و سختی کار آنها متناسب با دنیای واقعی باشد، همچنین ارتقا شغلی و تحصیلی از دیگر مطالبات آنها بوده که در حال حاضر برنامه و سامان دهی محتواهای آموزشی دوره کاردانی بهورزی در حال پیگیری می باشد.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی بهورزان


نظر شما :