پیام تبریک معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت روز بهورز

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۸۰۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۵
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در پیامی فرا رسیدن ۱۲ شهریور ماه مصادف با روز بهورز را تبریک گفت.
پیام تبریک معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت روز بهورز

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در متن این پیام آورده است:                                                                                        

۱۲ شهریور ماه روز ارزشمندی در تاریخ سلامت کشور بوده که مصادف با روز بهورز، سربازان خط اول ارائه خدمات سلامت و بهداشت به آحاد مردم شریف روستایی کشور است. بهورزان تمامی اوقات خود را وقف خدمت به خلق خدا می کنند تا نتیجه ی این تلاش بی وقفه، ارتقای سلامتی ، کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی  باشد و این روز فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های آنان در جهت ارتقای سطح سلامتی مردم است.  زیرا بیماری‌ مرز نمی‌شناسد ودر صورت‌ عدم‌ رعایت‌ بهداشت‌ و عدم ‌ارایه‌ مراقبت‌های‌ بهداشتی‌ شهر و روستا، فقیر و غنی‌ در معرض‌ خطر ابتلا به‌ انواع‌ بیماریها قرار می‌گیرند، لذا اجر معنوی‌ برای‌ این‌ عزیزان‌ بهترین ‌پاداش‌ و قدردانی‌ است‌.

 

گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور در روستاها و استفاده از خدمات بهورزان عزیز ، از تحوّلات مبارکی بود که مژده سلامت را به دورترین نقاط کشور برد. بی شک بخشی از موفّقیتهای بزرگ نظام سلامت که تأثیری بنیادین در ارتقای سلامت جامعه داشته است مرهون تلاشهای دلسوزانه و مسؤولانه بهورزان عزیز است.

 

امسال باید روز بهورز را از دو منظر نگاه کنیم، یکی تلاش و مجاهدت بهوورزان به عنوان طلایه داران  ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی اولیه و دوم بعنوان مدافعین سلامت که خدمات شایان توجهی در مقابله با شیوع ویروس کرونا درمناطق روستا ی استان، با حداقل  امکانات در کنار سایر خدمات را  انجام داده اند. آنچه مسلم است اینکه فعالیت های بهورزان تأثیر زیادی در ارتقاء سلامت جامعه دارداین موهبت (سلامتی) حاصل دسترنج و تلاش این عزیزان است که سال ها عمر بر این طریق گذارده و چون شمع سوخته اند تا روشنایی این راه دشوار را فراهم سازند.

 

اینجانب روز بهورز را به همه بهورزان عزیز و زحمتکش که در روستاها و مناطق دور و نزدیک استان و در جبهه نخست خدمات بهداشتی به مردم،  به ویژه قشر مولد روستاییان در تلاش دائمی و همیشگی هستند، تبریک گفته و با توجه به این که اپیدمی کرونا و گسترش این ویروس ، بیشتر دامنگیر مراکز جمعیتی و بخصوص شهرها شده ، و نیز روستاها را نیز در معرض تهدید قرار داده است، از آنان می خواهم همچنان هشیارانه و با آگاهی ، موضوع را رصد کرده و مشکلات مربوط به کووید ۱۹ را به طور جدی مدیریت نمائید.

امیدوارم همواره سلامت و پیروز بوده و همواره با افتخار و سربلندی،  به مردم در حوزه سلامت خدمت کنید.

کلید واژه ها: بهورزان اپیدمی کرونا مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :