دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز بهداشت محیط پیام تبریکی صادر نمود

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۹ کد : ۲۰۴۶۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲۵
امروزه دستیابی به یک زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می شود، به همین مناسبت شعار سال ۲۰۲۱ روز جهانی بهداشت محیط "اولویت دهی به بهداشت محیط برای جوامع سالم تر در بهبودی جهانی" تعیین گردیده است.
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز بهداشت محیط پیام تبریکی صادر نمود

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز بهداشت محیط پیام تبریکی صادر نمود.
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن این پیام بشرح ذیل می باشد:
امروزه دستیابی به یک زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می شود، به همین مناسبت شعار سال 2021 روز جهانی بهداشت محیط "اولویت دهی به بهداشت محیط برای جوامع سالم تر در بهبودی جهانی" تعیین گردیده است.
رسالت مهندسین بهداشت محیط، صیانت از محیط زندگی است و این عزیزان با شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت، مسئولیت خطیری را با توجه به گسترش روز افزون و تنوع آلاینده های محیطی در اجرای رسالت خود برعهده دارند.
خوشبختانه فعالیت مهندسین بهداشت محیط به عنوان یک فعالیت منسجم، منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت مردم استان بوده که با همت والا و تلاش بی وقفه همکاران در این حیطه روز به روز درخشش و اثربخشی بیشتری داشته که برهیچ انسان دوستدار سلامت پوشیده نیست.
ارایه فعالیت‌ ها  و خدمات بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری ‌های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری ‌های واگیر، غیرواگیر و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، ضرورتی انکارناپذیر است.
در بحث مقابله با ویروس کووید ۱۹، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نقش بسزایی دارد که کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از اسفند سال ۹۸ با آغاز اپیدمی بیماری کووید ۱۹، به صورت شبانه روزی بر این امور نظارت داشته و قاطعانه با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد کرده اند.
بر این باورم که شکست این ویروس، بدون سخت کوشی و تلاش همیشگی همکاران ارجمندم در حوزه بهداشت محیط میسر نخواهد بود و توفیقات حاصله نیز نشان از سخت کوشی این گروه از خادمان نظام سلامت است.
فرارسیدن 4 مهر ( 26 سپتامبر) روز جهانی بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب می شود و میتواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاریهای بین بخشی و حمایت مسئولین باشد و زمینه بازنگری فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده را فراهم می آورد. این روز تنها بهانه ای برای تقدیر از زحمات کارشناسان و بازرسان پرتلاشی است که بی وقفه خدمات موثر و ارزشمند را به جامعه خود  ارایه می نمایند و سلامتی ارمغان همیشگی آنان است که حتی قبل از شروع پاندمی کرونا با تمام توان در بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت، اماکن عمومی و.......به فعالیت پرداختند.
اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی بهداشت محیط به همکاران عزیزم در این دانشگاه، از تمامی خدمات شایسته و ارزشمند تلاشگران عرصه سلامت که با تلاش شبانه روزی خدمت به جامعه را برگزیده اند، قدردانی نموده و توفیق و سربلندی در خدمت به جامعه را برایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.
شهروندان نیز می‌توانند برای قدردانی از تلاش و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان، با رعایت پروتکل های بهداشتی، گام مهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بردارند و حامی مدافعان سلامت نیز باشند.

کلید واژه ها: معاون بهداشت بهداشت محیط کووید 19


نظر شما :