۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خنداب واکسینه شده اند

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۶ کد : ۲۰۵۶۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۹۱
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر دُز اول و بیش از ۱۱ هزار نفر هم دُز دوم را دریافت کرده اند.
۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خنداب واکسینه شده اند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر زهرا اسدی با اشاره به اینکه حدود 36 هزار نفر از افراد بالای 18 سال در خنداب  واکسینه شده اند، بیان کرد: این جمعیت(بالای 18 سال) حدود 41 هزار و 84 نفر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیک پنجم که از اواخر خرداد ماه آغاز و پس از مدتی طولانی و اوج گیری در تیرماه، روند کاهشی به خود گرفته از شروع کلاس ها و بازگشایی مدارس در این هفته و روزهای پیش رو، نگران اوج گیری سویه ی دلتا با توجه به میزان سرایت و درگیری بالای این نوع ویروس هستیم.

وی تاکید کرد: به همین جهت از خانواده ها و والدین می خواهیم با دقت و وسواس خاصی به این موضوع نگاه کنند تا با توکل به خداوند متعال بدون مشکلی خاص،این روزها را نیز پشت سر بگذاریم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: هر چند با تزریق واکسن میزان فوت بین مبتلایان کاهشی چشمگیر و قابل توجه خواهد داشت، اما کافی نیست و همشهریان عزیز باید تا نابودی کامل این بیماری، پروتکل ها و شیوه نامه هایی که مرتبا اعلام می شود را رعایت کنند.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از سرعت گرفتن تزریق واکسن در روزها و هفته های آتی از مردم خواست تا همچنان ضمن استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و حفظ فاصله ی اجتماعی مناسب،به شستن مکرر دست ها و رعایت دیگر نکات بهداشتی توجه کنند.

دکتر اسدی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، خنداب در وضعیت زرد قرار دارد که ضمن تشکر از همکاران، مسئولین و مردم در رسیدن به این وضعیت، از تمام همشهریان عزیز این منطقه و شهرستان می خواهیم تا همچنان مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی تزریق واکسن


نظر شما :