۷۶ درصد از دانش آموزان شازندی واکسینه شدند

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰ کد : ۲۱۱۲۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۸
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: ۷ هزار و ۳۸۷ نفر از جمعیت دانش آموزان شهرستان شازند تاکنون واکسینه شده اند.
۷۶ درصد از دانش آموزان شازندی واکسینه شدند

به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت استان مرکزی، دکتر مرتضی واعظ با اشاره به واکسیناسیون گروه های هدف براساس ابلاغیه وزارت بهداشت، بیان کرد: از ابتدای شروع روند واکسیناسیون گروه های هدف تاکنون ۱۳۲ هزار دُز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۸۴ هزار و ۷۸۲ نفر دُز اول و ۴۶ هزار و ۹۶۳ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: ۸۴ درصد این جمعیت با دریافت دُز اول و ۴۷ درصد با دریافت دو دُز ایمن شده اند.

وی ادامه داد: از آغاز شروع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تاکنون ۷۶ درصد آن ها واکسینه شده اند و از  مابقی این گروه می خواهیم که در اسرع وقت به مراکز تجمیعی مراجعه کرده تا هر چه سریعتر شاهد بازگشایی مدارس و آموزش حضوری باشیم.

وی تاکید کرد: در سطح شهرستان شازند ۳ مرکز تجمیعی شازند، مهاجران و آستانه در دو شفیت صبح و بعدازظهر، ۲۰ مرکز درمانی و خانه های بهداشت در مناطق شهری و روستایی آماده ارائه خدمت به واجدین شرایط می باشد.

وی همچنین به تزریق واکسن برای کارگران صنایع هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کلیه شاغلین پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه دُز اول واکسن خود را دریافت کرده و  در حال دریافت دُز دوم واکسن خود بر اساس زمان تزریق نوبت اول خود هستند.

وی در پایان تاکید کرد: علیرغم اینکه تعداد موارد بستری و فوتی در هفته اخیر به صفر رسیده است، اما پیش بینی می کنیم با توجه به عادی انگاری هایی که در جامعه مشاهد می شود، شیب افزایشی در روزهای آینده داشته باشیم.

کلید واژه ها: واکسیناسیون مرکزبهداشت استان مرکزی


نظر شما :