تشکیل صندوق حمایت از مادران و کودکان زیر ۵ سال

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۲۱۱۹۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۴
رییس گروه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای تشکیل این صندوق حمایتی، نیازمند جلب حمایت خیرین هستیم.
تشکیل صندوق حمایت از مادران و کودکان زیر ۵ سال

ه گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، اکرم حمزه لوئیان بیان کرد: برنامه گروه سلامت خانواده شامل برنامه‌های بهداشتی و  درمانی است که منجر به شناسایی افرادی ‌شود که نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی به هنگام و به موقع دارند.

وی افزود: اگر آزمایشات تشخیصی برای بیماری ها و مراقبت‌های ضروری در زمان مناسب انجام نشود آن فرد به یک انسان بیمار تبدیل شده و کیفیت زندگی او تا آخر عمر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین مادران در دوران بارداری مراقبت های معمولی و آزمایشاتی مربوط به این دوران  را دارند که می‌تواند از زایمان زودرس جلوگیری کند.

حمزه لوئیان در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط زندگی زوج ها به خصوص زوج های جوان در مقاطعی به گونه ای است داشتن مشکلات اقتصادی و دوران بارداری با یکدیگر و همزمان می شوند که همین امر باعث عدم دریافت مراقبت‌های بهداشتی درمانی به هنگام می شود.

رییس گروه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: برای تشکیل و آغاز به کار این صندوق، نیاز به حمایت و همراهی خیرین حوزه سلامت در سطح دانشگاه علوم پزشکی و حوزه اجتماعی داریم و امیدواریم در مراکز درمانی به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار، مادران و زوج هایی که توان مالی مناسبی ندارند، شناسایی و تحت حمایت مالی این صندوق قرار بگیرند.

علاقه مندان به شرکت در این امر خیر می توانند به دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان دفتر امور اجتماعی مراجعه و افراد نیازمند که بعضی از آنها با یک میلیون تومان نیز مشکلشان حل می شود را شناسایی و کمک کنند.

 

کلید واژه ها: سلامت خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :