رعایت اصول پدافند غیر عامل موجب اقتدار و توانمندی نظام سلامت خواهد شد

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۱۴۲۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۱۶
پدافند غیر عامل موجب اقتدار و توانمندی نظام سلامت خواهد شد و دشمنان را از فکر و انجام هرگونه اختلال در ارائه خدمات نظام سلامت مأیوس کرده و همچنین تاب آوری خدمات بهداشت و درمان را افزایش خواهد داد.
رعایت اصول پدافند غیر عامل موجب اقتدار و توانمندی نظام سلامت خواهد شد

 رضا صالحی گفت: پدافند غیر عامل موجب اقتدار و توانمندی نظام سلامت خواهد شد و دشمنان را از فکر و انجام هرگونه اختلال در ارائه خدمات نظام سلامت مأیوس کرده و همچنین تاب آوری خدمات بهداشت و درمان را افزایش خواهد داد.

کارشناس مسئول مدیریت کاهش خطر بلایا و پدافند غیر عامل مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: هر اقدامی که بتواند ما را در دستیابی به این هدف مهم یاری نماید، از اصول و روش های پدافند غیر عامل بوده و برای برنامه ریزی و اجرای آن باید در کلیه مراکز بهداشت و درمان به  شناسایی تهدیدات، شناسایی آسیب پذیری ها، الویت بندی، کاهش آسیب پذیری ها و افزایش تاب آوری در مواجهه با بحران ها و تهدیدات پرداخته شود.
ایشان ادامه داد: پدافند غیر عامل در نظام سلامت شامل فعالیت های گسترده ای از جمله مکان یابی مناسب و پراکندگی در مراکز حساس و مهم، مخفی بودن انبارها و تجهیزات ضروری، استمرار دسترسی به منابع آب، سوخت، برق، گاز، مخابرات و سایر تاسیسات حیاتی نظام سلامت و مراکز بهداشتی  درمانی، هماهنگی با دستگاه های امدادی و خدمات رسان، شناخت خطرات اطراف مراکز و مدیریت آنها، توسعه اقدامات حفاطت فیزیکی با استفاده از فناوری های نوین، توسعه روش های ایمنی زیستی در آزمایشگاه ها و مراکز که با نمونه های بیمار، زیستی و شیمیایی سروکار دارند، پیشگیری از گسترش بیماریها و مدیریت آنها، جلب مشارکت مردم و سازمان های مردمی و... است. لذا با توجه به اهمیت سلامت مردم به عنوان یکی از ارکان جامعه، باید برای تداوم ارائه خدمات نظام سلامت و برنامه ریزی برای حفظ و ارتقاء سلامت همواره برنامه ریزی و تلاش کرده و از تهدیداتی که موجب به خطر افتادن سلامت مردم می شوند جلوگیری کرد.

کلید واژه ها: پدافند غیر عامل بهداشت و درمان مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۳ )

نظر شما :