بالا رفتن تنوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان مرکزی

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵ کد : ۲۱۸۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۰۱
بالا رفتن تنوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان مرکزی

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در بین سبد واکسن های کرونا، سینوفارم و برکت دو واکسن خارجی و داخلی هستند که بیشترین استقبال را داشته اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد واکسن های تزریق شده در استان مرکزی خارجی و ۱۰ درصد دیگر واکسن با برند ایرانی بوده اند و در بین واکسن‌های با برند خارجی نیز ۹۰ درصد آنها سینوفارم و مابقی آسترازنکا و اسپوتینک و در بین برندهای ایرانی نیز دو برند برکت و پاستوکووک تزریق شده و واکسن اسپایکوژن نیز در صورت تقاضای داوطلبان در مراکز تزریق واکسن وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی دُز اول و ۶۷ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به افرادی که تاکنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه نشده اند توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده هر چه سریعتر واکسن دریافت کرده و توجهی به شایعات فضای مجازی نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مصونیت جمعی و نیز قطع زنجیره سرایت نیاز است همه مردم علیه این بیماری واکسینه شوند.

وی افزود: جمعیت بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت دُز سوم به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر علیمحمدی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر ۱۴ هزار نفر در سراسر استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان و  بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماران خاص مانند بیماران سرطانی نیز می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند و بسته به اینکه در نوبت اول و دوم، چه واکسنی دریافت کرده‌اند، دُز سوم برای آنها تزریق می‌شود.

کلید واژه ها: واکسن اسپایکوژن معاون بهداشت مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :