یکم تا هفتم آذر ماه پویش روابط خانوادگی سالم در سراسر کشور اجرا می شود.

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴ کد : ۲۱۹۵۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۳
پویش" حرف و گفت " در راستای روابط خانوادگی سالم و کاهش خشونت خانگی از یکم تا هفتم آذر ماه ابلاغ و در حال اجرا است.
یکم تا هفتم آذر ماه پویش روابط خانوادگی سالم در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در راستای اجرای پویش روابط خانوادگی سالم (حرف و گفت) یکم لغایت 7 آذرماه 1400 فرمود: خانواده پایه ای ترین نهاد اجتماعی به شمار می رود که اهمیت آن از جهت تامین نیازهای مادی و معنوی انسان و همچنین به عنوان بهترین بستر ایجاد آرامش نه تنها در میان اعضای خانواده بلکه در سطح کلان جامعه می باشد.

او گفت : در سال های اخیر شاهد افزایش روز افزون تعارضات خانوادگی، جدایی، خشونت و کاهش میزان همدلی و همراهی در خانواده ها می باشیم. به نظر می رسد شیوه مواجهه با تغییرات و تحولات، نحوه استقرار نظم نوین با تاکید بر آموزه های دینی، علمی و پیشینیان ما می تواند در ایجاد تفاهم، نهادینه شدن فرهنگ گفتگو و کاهش تعارضات میان خانواده ها و اعضاء آنها تاثیری فراگیر و درازمدت در جامعه داشته باشد.

دکتر علیمحمدی بیان کرد: بدین منظور پویش" حرف و گفت " در راستای روابط خانوادگی سالم و کاهش خشونت خانگی از یکم تا هفتم آذر ماه ابلاغ و اجرا شده است. محورهای این پویش شامل خانواده گفتگو محور، خانواده خشونت پرهیز، خانواده ساختارمند و خانواده حمایتگر، همدل و همراه خواهد بود. در این پویش همه تلاش ما این است که فرهنگ گفتگو را به عنوان بهترین جایگزین  برای خشونت و ناسازگاری معرفی کنیم؛ تا شاهد خانواده ای سازگار در سختی ها و همدل در تمام لحظات زندگی باشیم.

 

کلید واژه ها: روابط خانوادگی سالم حرف و گفت مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشتی


نظر شما :