واکسن کرونا یک ابزار بسیار مهم در جهت کنترل بیماری کرونا است.

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۵ کد : ۲۲۰۴۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۸
ما در دوران واکسیناسیون کرونا بسر می بریم و واکسن کرونا یک ابزار بسیار مهم در جهت کنترل بیماری کرونا است.
واکسن کرونا یک ابزار بسیار مهم در جهت کنترل بیماری کرونا است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر منصوری گفت : ما در دوران واکسیناسیون کرونا بسر می بریم و واکسن کرونا یک ابزار بسیار مهم در جهت کنترل بیماری کرونا است. بیماری که بهرحال یک مشکل اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی را به دنبال داشته و باعث مشکلات اقتصادی فراوانی برای خانواده ها شده است. در حال حاضر تنها ابزاری که برای کنترل بیماری و در نهایت حذف بیماری در سطح جامعه موجود است واکسن می باشد.

ایشان فرمود: زمانی ما موفق می شویم بیماری را کنترل کنیم که همه افراد جامعه بروند و واکسن را دریافت بکنند یعنی سطح ایمنی جامعه در برابر بیماری به 100% برسد و در این حالت زنجیره انتقال بیماری قطع خواهد شد. مگر تعداد محدودی از افراد که به واسطه معذورات پزشکی نتوانند واکسن را دریافت بکنند که این افراد تعدادشان بسیار اندک است و مشکلی هم ایجاد نمی کنند.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی بیان کرد: بنابراین توصیه می شود افرادی که واکسن نزده اند از شایعات دوری بکنند و بروند واکسن خود را در پایگاه های واکسیناسیون دریافت بکنند. در سبد واکسیناسیون ما واکسن های متعددی وجود دارد و افراد می توانند هر واکسنی را که مورد نظرشان است انتخاب بکنند و در پایگاه های واکسیناسیون مبادرت به تزریق واکسن بکنند.

او گفت:  کسانی که دز اول واکسن کووید 19 را نزده اند حتما دز اول واکسن خود را بزنند و کسانی که دز اول را زده اند و دز دوم واکسن خود را نزده اند حتما دز دوم را دریافت بکنند و واکسیناسیونشان را کامل بکنند تا ایمنی لازم را برعلیه بیماری در بدنشان ایجاد بکنند.

دکتر منصوری عنوان نمود: همشهریانی که بالای 60 سال می باشند دو حالت دارد:

اول افرادی که دز اول و دوم واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را زده اند لازم است 4 ماه بعد از دز دوم بروند دز سوم را دریافت بکنند تا ایمنی لازم در بدنشان علیه بیماری ایجاد بشود.

دوم افرادی که دز اول و دوم واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا را زده اند لازم است که 6 ماه بعد از نوبت دوم بروند و دز یادآور یا دز بوستر این واکسن ها را دریافت بکنند تا بواسطه دریافت این دز یادآور ایمنی لازم و استاندارد در بدنشان ایجاد شود و خدای نکرده به بیماری کرونا مبتلا نشوند.

کلید واژه ها: واکسیناسیون کرونا مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :