داوطلبی برای آینده مشترک

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۲۲۵۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۴۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی ضمن تبریک روز جهانی داوطلب سلامت، داوطلبان سلامت را پل های ارتباطی مردم و مسئولین خواند که برای توسعه و ارتقاء سطح سلامت فقط و فقط برای رضای خدا، بی هیچ منتی فعالیت می کنند.
داوطلبی برای آینده مشترک

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولین را با سطوح محیطی جامعه برقرار می کنند و به این ترتیب زمینه های لازم برای مشارکت فعالانه تر افراد در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم می شود.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

با گسترش مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت جامعه است که جامعه ای سالم و توسعه پایدار خواهیم داشت.

در سرتاسر جهان، داوطلبان به صورت فردی یا گروهی در فعالیت های ارتقا دهنده سلامت جامعه مانندکمک به گروه های آسیب پذیر، اصلاح اطلاعات نادرست، آموزش به کودکان شرکت می کنند و خدمات ضروری را به سالمندان و افراد کم توان ارائه میکنند و به کارکنان نظام سلامت در خط مقدم ارایه خدمات کمک می کنند؛ در واقع کارهای داوطلبانه ستون فقرات جوامع در توسعه پایدار می باشد.

انجام کارهای داوطلبانه، حس با هم بودن و انسجام اجتماعی را تقویت می کنند و احساس مسئولیت افراد را برای محافظت از جامعه و خصوصا افراد آسیب پذیر را افزایش می دهد.

بر اساس سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه در بندهای ۱و ۲ بر "آگاه سازی مردم از حقوق و مسوولیت های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت محیط های ارایه مراقبت های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه" تاکید می کند، لذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی سه دهه گذشته تلاش شده است با اجرای برنامه های جامع و متنوع جامعه محور از ظرفیت های سازمان ها و مشارکت مردم برای ارتقای سلامت جامعه استفاده شود.

اینجانب مجددا با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی داوطلب در روز ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰(5 December)، این روز را به تمامی نیروهای داوطلب حوزه سلامت، نیروهای داوطلب بسیج، نیروهای داوطلب هلال احمر و تمامی اقشاری که حوزه سلامت را یاری می کنند تبریک و از ایشان تقدیر وتشکر می کنیم.

 

کلید واژه ها: داوطلبان سلامت مشارکت های داوطلبانه مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :