در برابر سویه جدید باید با سیاست و برنامه ریزی عمل کرد

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۲ کد : ۲۲۸۲۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هرچند، چند وقتی است آمارها کاهشی است، اما نباید در پیچ غفلت سرنگون شویم.
در برابر سویه جدید باید با سیاست و برنامه ریزی عمل کرد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بیان کرد: ۲۵۷ مورد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته آخر آذرماه در استان مرکزی مشاهده شد که تعداد این افراد نسبت به هفته چهارم آذرماه ۲۱ درصد کاهش یافته‌ است.

وی افزود: تعداد موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته چهارم آذرماه ۳۲۶ نفر بوده ‌است.

وی تاکید کرد: سه بیمار در هفته آخر آذرماه بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که تعداد این افراد نسبت به هفته چهارم این ماه ۵۷ درصد کاهش یافته‌ است.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: هفت نفر در هفته چهارم آذرماه بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم که در جلسه حضور داشت تاکید کرد: نیاز است بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های این استان برای آموزش همگانی و پیشگیری از شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون از جمله راهکارهای تقویت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش شیوع کرونا در استان مرکزی بوده و باید علاوه بر مراکز ثابت، مراکز سیار نیز در استان توسعه یابد.

همچنین شهردار اراک هم یادآور شد: تاکسی‌های این شهر موظف به سوار کردن سه نفر بوده و در صورت افزایش مسافر گیری توسط بازرسان سازمان تاکسی رانی و پلیس راهور با متخلفان برخورد می‌شود.

علیرضا کریمی گفت: شهرداری اراک برای پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس‌ قراردادی با یکی از شرکت‌ها داشت که پس از اتمام قرارداد این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان حاضر به تمدید این قرارداد با شهرداری نشده‌ است.

وی در پایان با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد با یک شرکت جدید برای پرداخت کرایه اتوبوس‌های شهر اراک به صورت الکترونیکی در دستور کار شهرداری قرار دارد، افزود: اجرای سامانه هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل تاکسی و اتوبوس و سامانه الکترونیکی پرداخت کرایه در دستور کار شهرداری این شهر بوده و در سامانه هوشمند سازی ناوگانی علاوه بر پرداخت الکترونیکی کرایه زمینه آموزش و ارسال پیام برای رانندگان فراهم می‌شود.

کلید واژه ها: بیماری کرونا مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :