معاون دانشگاه علوم پزشکی:

۱۰۰هزار نفر در استان مرکزی نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۲۸۴۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۰۰ هزار نفر معادل ۹ درصد از جمعیت استان مرکزی هنوز نوبت نخست واکسن کووید ۱۹ را دریافت نکرده‌اند.
۱۰۰هزار نفر در استان مرکزی نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

 به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر «علی علی‌محمدی»  افزود: ۱۷ و نیم درصد از جمعیت استان مرکزی نیز معادل ۲۰۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ هزار نفر هم معادل ۱۱ درصد جمعیت استان مرکزی، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مراجعه شهروندان استان مرکزی به مراکز واکسیناسیون نسبت به هفته قبل به علت شیوع اُمیکرون ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

علی‌محمدی افزود: افرادی که واکسن نزده‌اند با توجه به دستورالعمل‌ها از دریافت  برخی خدمات عمومی مانند اموربانکی، اداری، حمل و نقل و درمانی باز می‌مانند.

وی اظهار داشت: دریافت واکسن مسئولیت اجتماعی است و افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند سایر افراد را برای تزریق واکسن تشویق کنند تا سطح ایمنی عمومی جامعه افزایش یابد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر در استان مرکزی دُز نخست، ۹۸۳ هزار و ۹۹۶ نفر دُز دوم و ۱۱۶ هزار و ۶۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی ویروس کرونا مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :