گزارشات مثبت از تاثیر واکسن بر روی سویه "اُمیکرون"

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۶ کد : ۲۳۳۴۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین یافته‌ها کشورهایی که نوبت‌های مختلف واکسن را تزریق کرده‌اند میزان بستری و مرگ و میر مبتلا به اومیکرون در آنها روند کاهشی داشته است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه آمار واکسیناسیون در استان مرکزی خوب است به طوریکه روند تاکنون ۹۴ درصد نوبت اول، ۸۵ درصد نوبت دوم و ۲۴ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را در استان مرکزی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در آمار مقایسه هفته دوم نسبت به هفته سوم دی‌ماه، میزان موارد مثبت استان مرکزی از ۱۹۴ مورد مثبت به ۲۷۴ مورد افزایش رسیده است.

وی تاکید کرد: میزان بستری نیز از ۱۵ نفر به ۱۶ نفر، میزان موارد سرپایی از ۱۷۹ نفر به ۲۵۸ نفر و فوت از سه نفر به یک مورد ثبت شده است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی به هم استانی های خود توصیه کرد علاوه بر تزریق دز سوم واکسن کرونا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان نیز با توجه به اینکه تاکنون واکسنی دریافت نکرده اند باید با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن اشاره به اینکه دز سوم واکسن کرونا  با توجه به پلتفرم دو دز قبلی آن انتخاب و تزریق شود، گفت: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۳ماه از دز دوم واکسن کرونا آنها گذشته است می‌توانند جهت دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشتی واکسن کرونا


نظر شما :