اجرای طرح ضربتی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۳۶۴۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۳۶
رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک از آغاز طرح تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با همکاری دستگاه های مرتبط خبر داد.
اجرای طرح ضربتی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مهندس سید شهریار حسینی گفت: متاسفانه در طی ۲ هفته اخیر روند ابتلا به ویروس کووید ۱۹ به ویژه سویه اُمیکرون افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش موارد سرپایی، به منظور نظارت بر رعایت موازین بهداشتی با در اختیار گرفتن ۷ خودرو در روز ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، طرح ضربتی نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان آغاز و تا زمانی که شرایط به همین منوال و افزایشی باشد ادامه دار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه بازدیدها هر هفته در جلسه ستاد مقابه با کرونا استان و شهرستان گزارش داده می شود تا ضمن گرفتن تصمیم های نهایی، مجدداً دچار خسارت و حوادث ناگوار پیک های قبلی نشویم.

وی اظهار کرد: حدود ۳ هفته گذشته از میان تعداد تست های پی سی آر گرفته شده تنها حدود ۵ درصد موارد مثبت گزارش میشد که متاسفانه در حال حاضر این عدد به ۴۵ درصد افزایش یافته است که نشان از گسترش سویه و قدرت انتقال بالای آن است.


 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :