اُمیکرون، اسفند سختی را پیش رویمان خواهد آورد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۳۶۷۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۰۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افزایشی شدن موارد مثبت، ابتلا و مرگ و میر کرونایی، ماه آتی ماهی سخت خواهد بود.
اُمیکرون، اسفند سختی را پیش رویمان خواهد آورد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان گفت: موارد ابتلا در استان از ۶۱۱ مورد هفته چهارم دیماه به ۱۸۲۷ مورد در هفته اول بهمن رسیده است که نشان از رشد ۱۹۹ درصدی موارد مثبت دارد.

وی افزود: موارد بستری در استان مرکزی با رشد ۱۲۰ درصدی از ۴۱ نفر بستری در هفته چهارم دیماه به ۹۰ مورد در هفته اول بهمن ماه رسیده است.

وی تاکید کرد: موارد سرپایی نیز  رشد ۲۰۵ درصدی داشته به طوریکه ۵۷۰ مورد سرپایی در هفته پایانی دی ماه به ۱۷۳۷ مورد در هفته اول بهمن ماه رسیده است و در کنار آن نیز موارد فوتی ۴۰۰ درصد رشد داشته است و از یک مورد در هفته اول بهمن ماه به ۵ مورد افزایش یافته است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان ابتلای نوجوانان در حال افزایش است، به گونه ای که هفته چهارم دی ماه ۲۱ نوجوان و کودک مبتلا شده اند و هفته اول بهمن ماه این رقم به ۳۸ مورد افزایش یافته است و نکته مهم بی علامت بودن بیماری است؛ در حال حاضر موارد مراجعه به بیمارستان امیرکبیر بالا رفته است و در هفته آتی موارد بستری نیز بالا می رود، اگر این روند ادامه یابد با توجه به ظرفیت بستری شرایط بغرنجی خواهیم داشت چراکه ظرفیت بستری پایینی در استان هست.

دکتر علیمحمدی گفت: باید مدارس برای دانش آموزان کمتر از ۹ سال سن، مجازی برگزار شود و این روند باید در شهرستان اراک و ساوه با جدیت دنبال شود و اگر در شهرستانی شاهد افزایش تعداد مبتلایان در یک مدرسه بودیم باید فرماندار اختیار تعطیلی مدارس دارای موارد مثبت بالا را داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگران دلیجان و ساوه هستیم چراکه کاشان وضعیت قرمز کرونایی دارد و تعامل این شهرستان با کاشان بالاست؛ فرمانداران این دو شهرستان باید دغدغه بالایی نسبت به دیگر فرمانداران داشته باشند.

وی افزود: اُمیکرون سرعت انتقال بسیار زیادی دارد و اگر در برابر آن کوتاهی کنیم، ضربه سخت و مهلکی خواهیم خورد که شاید جبران آن بسیار مشکل تر از موج های قبلی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: تا پایان سال کمتر از دو ماه باقیمانده و اگر می خواهیم نوروز امسال متفاوت تر باشد باید از الان پروتکل هایی بهداشتی و تاثیر واکسن را جدی بگیریم.

 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی اومیکرون


( ۱ )

نظر شما :