مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی

آغاز طرح ضربتی پایش و نظارت و نیز بازرسی بهداشتی از اماکن و مراکز و فرایندها با توجه به روند شیوع کرونا

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۳۶۹۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۸
کار تیم های بازرسی؛ نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، ادارات و هر مکانی ست که امکان دارد مردم برای دریافت خدمات به آنجا مراجعه کنند. 
آغاز طرح ضربتی پایش و نظارت و نیز بازرسی بهداشتی از اماکن و مراکز و فرایندها با توجه به روند شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی گفت : با توجه به شرایط ویروس کرونا و شیوع سویه اومیکرون و ایجاد وضعیت قرمز در شهرستان اراک و غالب شدن رنگ نارنجی در استان، برای حفظ ایمنی و سلامت مردم با توجه به لزوم تدابیر خاص در  راستای قطع زنجیره انتقال کرونا با روند شیوع کنونی ؛طرح ضربتی پایش و نظارت و نیز بازرسی بهداشتی از اماکن و مراکز و فرایندها اغاز گردید. کار تیم های بازرسی؛ نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، ادارات و هر مکانی ست که امکان دارد مردم برای دریافت خدمات به آنجا مراجعه کنند

وی بیان کرد: در این نظارت ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، اصول کلی  مقابله با این ویروس از قبیل ماسک؛ تهویه؛ فاصله گذاری؛  واکسن؛ و سالم سازی و گند زدایی و شستشو و ضدعفونی  ملحوظ می گردد.

مدیر گروه سلامت محیط  و کار معاونت بهداشتی اعلام نمود: در این برنامه نظارتی ویژه نقشه بازرسی  تغییر ؛  ساعات بازرسی ؛  و چتر نظارتی افزایش می یابد و تمام ظرفیت های پرسنلی  ستادی و محیطی در این برنامه فعالیت خواهند داشت. برخی  اتحادیه ها در خصوص  اماکن و مراکز  و  برخی ادارات متولی  در خصوص  روند ارایه خدمات می بایست در وضعیت کنونی مدیریت اضطرار وتشدید نظارت  و پروتکل های بهداشتی را لحاظ کنند.

مهرعلی در پایان افزود: برنامه بازرسی همزمان در قالب  روتین ؛ مشارکتی ؛ ضربتی اعمال می شود و در بازرسی های انجام شده عملکرد دستگاه ها ی مجری مورد ارزیابی قرار می گیرد، راستی ازمایی و صحت سنجی و اعتبار سنجی  اقدامات سازمان های مکلف ارزیابی  می شود، مشهودات  و نتایج ضمن پیگری و اعمال مقررات  برابر دستورالعمل مدیریت هوشمند مورد مطالبه قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی سویه اومیکرون مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :