۶ درصد جمعیت استان مرکزی از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۴ کد : ۲۳۷۱۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۷۰
۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی معادل ۵ تا ۶ درصد از تزریق واکسن نوبت اول خودداری کرده‌اند و این افراد از دریافت خدمات عمومی محروم هستند.
۶ درصد جمعیت استان مرکزی از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند

گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۸ هزار نفر از جمعیت کودکان استان مرکزی مشمول دریافت واکسن کرونا هستند و با واکسینه شدن این قشر، ضریب سلامت عمومی به ویژه در کاهش شمار بستری‌ها و مرگ و میر دو چندان می‌شود.

 

دکتر «علی علی‌محمدی» افزود: کودکان ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند از ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: واکسن کودکان در ۲ نوبت پیش بینی شده و کودکان بعد از نخستین تزریق چهار هفته بعد نوبت دوم را دریافت می‌کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پایه واکسن سینوفارم و پاستوکووک ویروس غیر فعال است که محصول مشترک ایران و کوبا است و این ۲ کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند. 

 

دکتر علی‌محمدی افزود: اکنون این ۲ واکسن در مراکز واکسیناسیون استان مرکزی موجود است و با توجه به شیوع اُمیکرون خانواده‌ها در اولین فرصت برای تزریق واکسن کودکان اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی معادل ۵ تا ۶ درصد از تزریق واکسن نوبت اول خودداری کرده‌اند و این فراد از دریافت خدمات عمومی محروم هستند.

 

اکنون ۲ شهرستان اراک و ساوه استان مرکزی بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های محلات، فراهان، تفرش، دلیجان، کمیجان، خمین، آشتیان و خنداب در وضعیت زرد و تنها ۲ شهرستان‌ زرندیه و شازند در وضعیت آبی قرار دارند.

کلید واژه ها: معاون بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی واکسن کرونا


نظر شما :