تاخت و تاز ویروس کرونا به ویژه سویه اُمیکرون

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۳ کد : ۲۳۷۶۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵۰
میانگین روزانه ۵۰ درصد تست های کرونا در شهرستان تفرش مثبت گزارش می شوند.
تاخت و تاز ویروس کرونا به ویژه سویه اُمیکرون

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی؛رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش ضمن اشاره به تاخت و تاز ویروس کرونا به ویژه سویه اُمیکرون، گفت: به طور روزانه ۵۰ درصد تست های کرونا در شهرستان تفرش مثبت گزارش میشوند.

دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: شهرستان‌های استان مرکزی به سمت وضعیت نارنجی و قرمز در حال تغییر هستند که شهرستان تفرش نیز این قضیه مستثنی نیست و متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماران بستری و سرپایی در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد:  از‌میان ۱۲۰ الی ۱۴۰ تست تشخیص روزانه بالغ بر ۵۰ درصد انها مثبت هستند که این اتفاق نشان از یک زنگ هشدار جدی و شروع یک خیز قریب‌الوقوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دارد و با ادامه شرایط شاهد تغییر رنگ شهرستان خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به افزایش نیم الی یک درصدی آمار بستری ها، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه تاکنون آمار بستری ها تفاوت چندانی با گذشته نداشته اما در طی ۱۰ روز اخیر ۸ کودک در بیمارستان تفرش  بستری و خدمات درمانی دریافت کردند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵ بیمار که ۲ مورد انها مثبت قطعی هستند، در بیمارستان بستری می باشند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش موارد ابتلا و حتی پیش از آغاز‌پیک ششم جلسات متعددی با فرمانداری و آموزش و پرورش برگزار و مقرر شد که محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود و پس از آن به دستور ستاد آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی آموزش به صورت مجازی ادامه دار شده است.

وی تاکید کرد: در این راستا آمبولانس ها با کشیدن آژیر خطر در معابر و خیابان‌ها، وضعیت بحرانی شیوع کرونا را به شهروندان هشدار داده و آنان را به ماندن در خانه و تزریق و تکمیل واکسیناسیون توصیه کردند.

زیلابی ادامه داد: در راستای آغاز طرح ضربتی بازدید از اماکن عمومی، در طی ۲ روز اخیر ۶۰ مورد بازرسی به عمل آمد و بازرسی اماکن شدت عمل بیشتری به خود گرفت و ضمن بازدید، به اماکن متخلف اخطارهای لازم داده شد.

وی در پایان تاکید کرد: سویه اُمیکرون ویروس کرونا سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است و با توجه به دوره کمون کوتاه آن با سرعت زیادی در حال گسترش است بیایید با دریافت واکسن و رعایت نکات بهداشتی مانع از رخداد تلفات سنگین شویم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی سویه اومیکرون


نظر شما :