آغاز طرح تشدید نظارت نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط در استان مرکزی

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۲۴۱۵۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۲۳
آغاز طرح تشدید نظارت نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط در استان مرکزی


 به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی اراک گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اهمیت کنترل عوامل محیطی به منظور پیش گیری و کاهش بار بیماری ناشی از این ویروس و با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و تراکم در مراکز و اماکن و تردد ها   این طرح باید با جدیت انجام خواهد گرفت.
دکتر علی محمدی  افزود : طرح تشدید نظارتهای بهداشتی تحت عنوان برنامه سلامت نوروزی رسما از ۲۵  اسفند ماه آغاز می گردد  و تا 15 فروردین  سال 1401ادامه خواهد یافت . لیکن به سبب افزایش چتر نظارتی  و رصد  و پایش دقیق فرآیندها در قطع زنجیره کرونا طرح تشدید نظارت را از ۱۵ اسفند اغاز خواهیم کرد.
دکتر علی محمدی با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد:هدف از اجرای این طرح نظارت براماکن   عمومی و مراکز   تهیه و توزیع موارد غذایی و اماکن بین جاده ای و همچنین روندهای جاری و فرآیند های تاثیر گذار بر قطع زنجیره انتقال کرونا  و درنهایت تامین حفظ و سلامت مردم  مورد انتظار بوده و هم چنین ثبت اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سامانه نیز از موارد مهم در اجرای هرچه بهتر از این طرح است.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: به منظور بهبود اجرای برنامه ضمن اجرای کلیه پروتکل ها در زمینه مقابله با کرونا ویروس هماهنگی و مشارکت های بین بخشی و برون بخشی نیز ضروری است .
وی با اشاره به تشدید کنترل و نظارت براجرای پرو تکل ها ی بهداشتی در این ایام گفت: ۸۰ کارشناس درقالب تیم های نظارتی در دانشگاه علوم پزشکی اراک  و شهرستان های تحت پوشش از ساعت 8صبح تا 8 شب درهمه ایام خصوصا روزهای تعطیل بر اجرای هرچه بهتر پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی  نظارت دارند.
ایشان از مردم خواستند  در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و عرضه موادغذایی و اماکن متخلف با شماره تلفن 190تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند تا بازرسان مرکز بهداشت استان هرچه سریع تر به این امر رسیدگی کنند.
دکتر علی محمدی بیان کرد: باتوجه به سرعت انتشار بالای امیکرون به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک و واکسیناسیون ؛ رعایت فاصله و تهویه مناسب و شستشوی دست  تاکید کرد و گفت : مردم از تردد و تجمع  غیر ضروری در مراکز شلوغ و اجتماعات پرهیز کنند.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی ویروس کرونا نظارت های بهداشتی


نظر شما :