کاهش ۴۰ درصدی شناسایی موارد مثبت کرونا در تفرش

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۲:۳۲ کد : ۲۴۴۳۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: خوشبختانه شاخص های ابتلا به کرونا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۴۰ درصدی شناسایی موارد مثبت کرونا در تفرش

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: به دنبال گسترش سویه اُمیکرون و شروع پیک ششم، شهرستان تفرش نیز شاهد حجم بالای مراجعه بیماران به مراکز درمانی بود که از بین ۲۰۰ تست روزانه، حدود یک چهارم یعنی ۵۰ نفر‌مثبت گزارش می شد که مطمئناً آمار واقعی بیش از این تعداد بوده است.

وی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی موارد بستری، ادامه داد: خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد یک سیر نزولی و کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی در تعداد بیماران مثبت هستیم.

دکتر زیلابی خاطرنشان کرد: در طول پیک ششم کووید ۱۹ تاکنون دو فوتی در سطح شهرستان به ثبت رسیده که کرونا بر سلامتی این دو نفر غلبه کرد و هر دو سن بالا و مبتلا به بیماری زمینه ای و عدم تکمیل فرآیند واکسیناسیون خود بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهرستان بستری و در حال گذراندن مراحل درمانی خود هستند.

وی ضمن اشاره به ادامه روند واکسیناسیون با قدرت مستمر، خاطرنشان کرد: در راستای آگاه سازی ها، اقناع سازی اذهان عمومی و برگزاری جلسات متعدد با سایر دستگاه ها در خصوص اهمیت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال، ۱۴ درصد این گروه سنی علیه ویروس کرونا واکسینه شده و  بیش از ۱۰۰ درصد گروه هدف این شهرستان دُز اول، ۹۷ درصد دُز دوم و ۵۷ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

کلید واژه ها: واکسیناسیون ویروس کرونا سویه اومیکرون


نظر شما :