خنداب، پیشرو در امر واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله ها

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۶:۵۰ کد : ۲۴۶۳۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۲۴
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: شهرستان خنداب با واکسیناسیون ۳۶ درصد از جمعیت گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله رتبه برتر را در این زمینه از آن خود کرد.
خنداب، پیشرو در امر واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله ها

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا و ابتلای بیشتر کودکان به این سویه، این روزها تعداد زیادی از مردم شهرستان خنداب به ویژه کودکان ۵ تا ۱۲ سال برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند که در این راستا ۹۶ درصد از جمعیت گروه هدف دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۴۵ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، شهرستان خنداب از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده است و تعداد موارد مثبت کرونایی در سطح شهرستان خنداب در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول روند کاهشی به خود گرفت و از ۱۱۰ مورد به ۲۰ مورد کاهش یافت.

وی تاکید کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کووید ۱۹ تاکنون ۱۲۶ مورد فوتی در سطح شهرستان به ثبت رسیده که ۷۱ مورد آقا و ۵۵ مورد خانم بوده است و همچنین در طی دو هفته اخیر ۴ بیمار در بیمارستان شهرستان بستری شده و یک فوتی در این مدت زمان به ثبت رسیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه تعداد موارد سرپایی و بستری ناشی از ویروس کرونا روند کاهشی به خود گرفته است اما نباید گول این آمار و ارقام را خورد چرا که بسیاری از مردم با داشتن علائمی شبیه ویروس سرماخوردگی از مراجعه به مراکز درمانی اجتناب می کنند؛ لذا از همشهریان می خواهیم که در صورت مشاهده کوچکترین علائم به مراکز مربوطه مراجعه کرده و از خوددرمانی بپرهیزند.

دکتر اسدی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت و کنترل ویروس کووید ۱۹، تیم های نظارتی و گشت های مشترک با دیگر اصناف و ادارات تشکیل شده و به موازات آن با متخلفین برخورد لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش آمار واکسیناسیون گروه های هدف تیم سیار واکسیناسیون فعال گردیده و همکاران در این راستا بسیار خوش درخشیدند.

وی توصیه کرد: در چهارشنبه آخر سال باید مراقب بود که با سهل انگاری و ایجاد حوادث و اتفاقات ناگوار و مرگ و میر خانواده را در روزهای پایانی سال درگیر بیمارستان نکرد و با رعایت حداکثری موازین بهداشتی، کاهش دید و بازدیدها و سفرهای غیرضرور یاریگر کادر خسته بهداشت و درمان بود.

کلید واژه ها: ویروس کرونا اپیدمی کووید 19 واکسیناسیون


نظر شما :