تعداد مبتلایان روزانه تفرشی به کرونا به حدود ۸۰ نفر رسیده بود

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۲۴۷۸۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۰۹
مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش گفت: تعداد مبتلایان واقعی شاید دو برابر این عدد بوده که نشان از سطح بالای درگیری و انتقال اُمیکرون در جامعه داشت.
تعداد مبتلایان روزانه  تفرشی به کرونا به حدود ۸۰ نفر رسیده بود

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: خوشبختانه تعداد مبتلایان، بیماران سرپایی و فوتی نیز کاهش داشته و بیماری روند نزولی خود را طی می کند.

وی افزود: متاسفانه این باور که اُمیکرون خفیف است و مشکلی ایجاد نمی کند باعت شد در مدت زمانی کوتاه، تخت های بستری تکمیل و مراجعین به بیمارستان و حتی فوت افزایش داشته باشد که به لطف همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و البته تاثیر واکسن، خسارات کمی برجای گذاشت و در حال اتمام است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر  شهرستان تفرش در تزریق واکسن جزء شهرستان های برتر است بطوریکه 100 جمعیت تحت پوشش نوبت اول، 98 درصد دز دوم، حدود 60 درصد نوبت سوم و 23 درصد کودکان 5 تا 11 سال واکسن های خود را تزریق کرده اند.

دکتر زیلابی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانیکه دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند یا به اُمیکرون مبتلا نشدند و یا به صورت جزءی و بسیار خفیف، این دوران را سپری کردند و متاسفانه کسانیکه در موج ششم به کرونا(اُمیکرون) مبتلا و فوت کردند، افرادی بودند که از تزریق واکسن خودداری کرده بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش گفت: در مورد سویه های مختلف تحقیقات گسترده ای در حال انجام است اما تا زمانیکه برخی افراد در برابر تکمیل واکسیناسیون خود و جامعه مقاومت می کنند، احتمال بروز و ظهور سویه های مختلف وجود دارد و ممکن است این بیماری همچنان ادامه دار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ویروس ها و بیماری ها در کنار ما هستند و به محض غفلت ما، به ما و زندگی مان حمله ور می شوند، خاطرنشان کرد: واکسن ها مانند سدی در برابر ویروس و بیماری عمل می کنند و درصد و خطرات بیماری زایی را به شدت کاهش می دهند.

وی افزود: کرونا می تواند باعث خطراتی مانند سکته و مشکلات قلبی و عروقی و غیره شود، اما تاکنون گزارشی از خطرات واکسن به ثبت نرسیده و این در حالی است که خوشبختانه با تنوع سبد واکسیناسیون در کشور، واکسن های مختلف با توجه به احوالات افراد و هم استانی ها در دسترس است و می توانند با مشورت پزشک و همکاران مستقر در مراکز واکسیناسیون با شرح حال وضعیت و بیماری خود، بهترین واکسن را دریافت کنند.

دکتر زیلابی در پایان از مردم خواست اصول بهداشتی را همچنان به شدت رعایت کنند و ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی و دیده بوسی و دست دادن، دیگر پروتکل ها و تکمیل واکسیناسیون خود اهتمام داشته باشند.

 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی امیکرون تکمیل واکسیناسیون


نظر شما :