چگونه از تلخ شدن خاطرات نوروزی پیشگیری کنیم؟

۰۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۱:۵۲ کد : ۲۴۹۸۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۵۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی، از تلخ شدن خاطرات نوروز پیشگیری کنید.
چگونه از تلخ شدن خاطرات نوروزی پیشگیری کنیم؟

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی،دکتر علی علیمحمدی اظهار کرد: با وجود تغییر شرایط رنگ بندی کرونایی از قرمز به نارنجی و زرد در بیشتر شهرهای استان مرکزی همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته و گول تغییر رنگ را نخورید.

وی افزود: در رنگ بندی جدید کرونایی در استان مرکزی شهرستان آشتیان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و سه شهر زرندیه، دلیجان و محلات در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان در رنگ بندی نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان درگیری مردم با سویه اُمیکرون در شرایط نزولی قرار دارد، افزود: خوشبختانه از نظر ابتلا، بستری و میزان مرگ و میرهای سویه اُمیکرون، شاهد سیر نزولی و کاهش آمار هستیم اما این دلیل نمی‌شود که در جامعه عادی‌انگاری صورت گیرد و مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت لازم را بعمل نیاورند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک از مردم خواست تا ضمن استفاده مطلوب از تعطیلات نوروزی نسبت به رعایت دستورالعمل ‌بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند تا از درگیری با بیماری کووید ۱۹ در امان مانده و خاطره تلخی از تعطیلات نوروز نداشته باشند.

او همچنین از آماده‌باش کامل کلینیک‌ها و مراکز درمانی استان مرکزی در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: کلینیک امام رضا(ع) و کلینیک بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به صورت تمام وقت در روزهای تعطیل به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی همچنین از ارائه خدمات واکسیناسیون در ایام تعطیلات از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ خبر داد و افزود:  پوشش واکسیناسیون دُز اول در استان ۹۶ و دُز دوم حدود ۸۹درصد دُز سوم حدود ۵۰ درصد است. واکسیناسیون موجب شده است که نرخ بستری و نرخ مرگ به شدت کاهش یابد به طوریکه بیش از ۸۰ درصد افرادی که در ماه‌های اخیر فوت کرده‌اند، کسانی بودند که یا واکسن دریافت نکرده یا ناقص تزریق کردند.

دکتر علیمحمدی همچنین گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا افرادی که در تعطیلات نوروزی قصد سفر دارند باید حداقل دو دُز واکسن خود را تزریق کرده باشند و پلیس راهور اعمال قانون خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مردم در کنار دریافت هر سه دُز واکسن نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند، بدیهی است که با دریافت واکسن از عوارض جدی کرونا در امان خواهیم بود.

کلید واژه ها: رنگ بندی کرونایی مرکز بهداشت استان مرکزی تعطیلات نوروزی


نظر شما :