بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی در طرح نوروزی امسال انجام شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰ کد : ۲۵۱۷۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۳۳
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در طرح نوروزی امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۹۶ مورد بازرسی از اماکنی که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط بودند، صورت گرفت.
بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی در طرح نوروزی امسال انجام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در این مدت از 754 مرکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانسرا و مهمانپذیر و ... می باشد بازرسی شد که 27 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین از 368 مرکز و اماکن بین راهی بازرسی شده، 88 مورد به مراجع قضایی برای رسیدگی بیشتر، معرفی و 31 مورد نیز پلمپ شدند.

وی تاکید کرد: پایانه های مسافربری درون و برون شهری نیز از جمله اماکن پرتردد و پر رفت و آمدی است که مورد توجه همکاران بهداشتی ما قرار دارند به همین خاطر 287 مورد بازرسی از این اماکن صورت گرفت که 29 مورد منجر به معرفی به مراجع قانونی و 2 مورد پلمپ شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: اما مهمترین بخش مربوط به مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی است که در طی این مدت بالغ بر 6 هزار و 728 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 134 به مراجع قضایی معرفی و سزای کار 91 مورد نیز پلمپ بود.

وی افزود: همچنین از بیش از 1 هزار و 686 مورد از اماکن عمومی بازرسی شده، 34 مورد اخطار و معرفی به دستگاه قضا و 13 مورد پلمپ شدند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین بیش از 2657 کیلوگرم از مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشت پایانه های مسافربری


نظر شما :