پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز جهانی بهداشت

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۵۲۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۰۴
دکتر علیمحمدی، در پیامی به مناسبت ۱۸ فروردین ماه مصادف با ۷ آوریل روز جهانی بهداشت با شعار سیاره ما،  سلامتی ما   World Health Day ۲۰۲۲:  Our planet, our health توجه به سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، افزایش خودمراقبتی، توجه به پیشگیری و بهداشت را مهمترین اصول توسعه سلامت، عنوان کرد.
پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز جهانی بهداشت

 به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی،دکتر علیمحمدی، در پیامی به مناسبت ۱۸ فروردین ماه مصادف با ۷ آوریل روز جهانی بهداشت با شعار سیاره ما،  سلامتی ما  
World Health Day 2022: 

Our planet, our health
توجه به سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، افزایش خودمراقبتی، توجه به پیشگیری و بهداشت را مهمترین اصول توسعه سلامت، عنوان کرد.
هنر سالم زیستن، یکی از بزرگترین دغدغه ها و ایده آل های بشر امروز است. هنری که تنها در دایره دستاوردها و در تامین سلامت جامعه میسر می گردد. هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی باکیفیت، ناگزیر باید به سلامت فردی و اجتماعی توجه داشته باشد، چراکه سلامت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.
در بحبوحه یک بیماری همه گیر، یک سیاره آلوده، افزایش بیماری هایی مانند سرطان، آسم، بیماری های قلبی، در روز جهانی بهداشت 2022، سازمان جهانی بهداشت، توجه جهانی را بر اقدامات فوری مورد نیاز برای حفظ سلامت انسان و کره زمین متمرکز خواهد کرد و جنبشی برای جوامع با تمرکز بر رفاه مطالبه میکند.
 سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که سالانه بیش از 13 میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل عوامل محیطی قابل اجتناب است. این شامل بحران آب و هوایی است که بزرگترین تهدید سلامتی است که بشریت با آن مواجه است. بحران آب و هوا نیز یک بحران بهداشتی است.
سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش و کوشش در اختیار شخص  قرار می گیرد. به همین دلیل کسانی که در راه حفظ و تامین سلامتی همنوعان خود تلاش می کنند انسان های ارزشمندی هستند که زندگی خود را وقف سلامت دیگران می کنند. اینجانب هجدهم فروردین ماه، روز جهانی بهداشت را به همه کسانی که در سیستم بهداشت و سلامت فعالیت می کنند تبریک می گویم و موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند متعال خواستارم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی روز جهانی بهداشت


( ۱ )

نظر شما :