پیام تبریک معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت روز دندانپزشک

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۹ کد : ۲۵۳۸۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵۵
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی طی پیامی فرا رسیدن روز دندانپزشک را تبریک گفت.
پیام تبریک معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی به مناسبت روز دندانپزشک

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی طی پیامی فرا رسیدن روز دندانپزشک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی ؛ متن پیام دکتر علی علیمحمدی بدین شرح است. 

اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست. دندانپزشکان بعنوان یکی از اعضای تیم سلامت؛ با توجه به خدماتی که در بخش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان، پیشگیری و آموزش روش‌های رعایت بهداشت دهان و دندان به افراد جامعه ارائه می دهند،  نقش قابل توجه و پررنگی در ارتقاء سلامت جامعه و کیفیت زندگی و جلوگیری از بروز  بسیاری از بیماری ها در دوران مختلف زندگی از کودکی تا سالمندی را برعهده دارند.

در روزهایی که با شیوع بیماری منحوس کرونا مواجه هستیم ، از هم استانی های عزیز تقاضا داریم بهداشت دهان و دندان را بیش از پیش رعایت نموده  تا کمتر به بیماریهای دهان ودندان، پوسیدگی دندان، بیماریهای لثه و ..... مبتلا شوند . حفظ سلامت دهان و دندان، می تواند بروز بسیاری از بیماری ها را در آینده کاهش دهد ، بنابراین اهمیت دادن به بحث سلامت دهان در نهایت منجر به ارتقاء سلامت آحاد جامعه خواهد شد.

تمرکز بر تعالی فرهنگ بهداشت بویژه بهداشت دهان و دندان، افزایش اطلاعات درباره مراقبت های بهداشتی دهان و دندان، مراجعه منظم بیماران به دندانپزشک و پیشگیری و درمان مثمر ثمر بیماری های این حوزه در بین تمامی افراد جامعه بالاخص کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید فراموش کرد که پیشگیری و فراگیری آموزش های موثر در این زمینه بار اقتصادی و روانی و... کمتری را به نسبت درمان چه به افراد جامعه و چه به نظام سلامت وارد می کند.

 اینجانب ضمن تاکید بر این مهم که سلامت دهان و دندان جزء جدایی ناپذیر و ضروری سلامت افراد جامعه و عاملی تعیین کننده در کیفیت زندگی انسان ها محسوب می شود، فرارسیدن  23 فروردین ماه، روز دندانپزشک را به جامعه دندانپزشکان و کارکنان واحد بهداشت دهان و دندان حوزه معاونت بهداشت ، تبریک عرض می کنم و امیدوارم با همکاری و همدلی هر چه بیشتر، بتوانیم گامهای بلند و استواری در راستای اعتلای سلامت جامعه برداریم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشتی سلامت دهان و دندان


نظر شما :