بیماری های عروق، تصادفات جاده ای و سرطان ها سه عامل مرگ و میر سالمندان

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۶ کد : ۲۵۴۵۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۸۲
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طبق تحقیقات سه عامل (بیماری های عروق، تصادفات جاده ای و سرطان ها)، اصلی ترین و شایع ترین علل مرگ و میر افراد بالای ۶۵ سال هستند.
بیماری های عروق، تصادفات جاده ای و سرطان ها سه عامل مرگ و میر سالمندان

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: در حالی این ۳ دلیل، عمده دلایل مرگ و میر بین سالمندان هستند که بیماری های مزمن روند رو به گسترشی دارند.

وی افزود: بنابراین پیشگیری و به تعویق انداختن بیماری های مزمن در سالمندان یک موضوع مهم در سلامت عمومی شده است.

وی تاکید کرد: با تغییر بافت جمعیتی و پیر شدن جمعیت پر واضح است که ناتوانی و مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن در بین سالمندان بیشتر از بیماری های حاد است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: مطالعات صورت گرفته نشان می دهد ۸۰ درصد سالمندان حداقل به یک بیماری مزمن مبتلا هستند که آنها را بیش از سایرین در معرض خطر ناتوانی و مرگ به خصوص در روزهای آلودگی هوا و بیماری های چون کرونا قرار می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان دیابت، بیماری های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، سرطان، مشکلات بینایی و شنوایی و عفونت های شایع در بین آنها را از جمله بیماری های مزمن در سالمندان برشمرد و گفت: سالمندی جمعیتی یکی از چالش های کشور و همچنین استان مرکزی است که به صورت عام و نظام سلامت است، به همین دلیل می طلبد سیاست گذاری، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت لازم هر چه زودتر در دست اقدام قرار بگیرد، زیرا اگر امروز دیر نباشد، یقینا فردا بسیار دیر خواهد بود.


 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی سالمندان معاون بهداشت


نظر شما :