دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی و دبیر قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک

بخشی از برنامه های هفته ملی جمعیت را اعلام کرد.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۰ کد : ۲۶۳۷۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۱۱۱
برنامه‌های هفته ملی جمعیت در جهت آشنایی بیشتر جامعه عمومی و مدیران ، مسئولان تصمیم‌گیران و صاحب‌نظران با موضوعات مهم جوانی جمعیت تدوین و اجرا می‌شود.
بخشی از برنامه های هفته ملی جمعیت را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی و دبیر قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت :

برنامه‌های هفته ملی جمعیت در جهت آشنایی بیشتر جامعه عمومی و مدیران ، مسئولان تصمیم‌گیران و صاحب‌نظران با موضوعات مهم جوانی جمعیت تدوین و اجرا می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی اراک با مشارکت فعال ادارات ،سازمانها و ارگان‌های دیگر و همراهی مردم همزمان با اجرای برنامه‌ ها طبق روز شمار این هفته، فرزند آوری سالم و ایمن را بعنوان یکی از برنامه های اصلی خود دنبال می کند.

 همه ارائه  دهندگان خدمت از سطح بهورز تا پزشک،  مشاوره باروری سالم و فرزند آوری را با  تاکید و پیگیری جدی تر در راستای ارتقای کمی وکیفی نرخ باروری در هفته جمعیت  انجام می دهند.

 پایگاه های سلامت ، مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به  تشکیل جلسات آموزشی  پیشگیری و کنترل  ناباروری با تاکید بر سبک زندگی سالم و افزایش بارداری های برنامه ریزی شده و مراقبت شده به جدیت اجرا می نمایند 

مراقبین سلامت نسبت به دعوت مادران  بی فرزند و تک فرزند به مراکز خدمات جامع  سلامت و مراقبین سلامت ، ماماها و روانشناسان مستقر در این مراکز به مشاوره این مادران در زمینه تبعات و عوارض تک فرزندی خواهند پرداخت

 در مراکز آموزش های شش ساعتی  ازدواج ارائه  آموزش های بارداری های برنامه ریزی شده و از قبل مراقبت‌های انجام شده و تبعات و عوارض سقط در راستای افزایش فرزند آوری تاکید دارد.

برگزاری دوره آموزشی به صورت حضوری و وبیناری برای کارکنان دانشگاه با موضوع تاکید بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه های اجرایی این هفته خواهد بود.

برگزاری دوره آموزشی وبیناری برای همه کارکنان ادارات ،سازمانها و ارگانها با هماهنگی دفتر امور زنان و خانواده استانداری مطابق با روز شمار هفته جمعیت در حال برگزاری  می باشد.

اطلاع رسانی در زمینه شعار هفته،انجام‌ مصاحبه تلویزیونی و رادیویی و برگزاری همایش جوانی جمعیت در شهرستانهای تابعه از دیگر برنامه های اجرایی در این هفته خواهد بود.
اولین جلسه قرار گاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت با تاکید بر تبیین ساختار و شرح وظایف ۷ زیر کمیته قرارگاه در دفتر ریاست دانشگاه با حضور معاونین محترم دانشگاه تشکیل شد 

انجام برنامه های تلویزیونی و رادیویی در هفته جمعیت در راستای تبیین وضعیت موجود جمعیتی استان و ارائه راه کارهای اجرایی در استان انجام خواهد شد. 

نشست خبری مدیر گروه سلامت خانواده با تاکید بر پیشگیری و کنترل ناباروری برگزار خواهد شد. 

جلسات بزرگداشت هفته جمعیت در فرمانداری های چند شهرستان و سپاه استان در دست اقدام می باشد . 

غرفه های نمایشگاهی هفته جمعیت در چندین مرکز  بهداشتی و پیاده روی جمعی کارکنان  بهداشتی، در نظر گرفتن اتوبوس هفته جمعیت از دیگر برنامه های بزرگداشت این هفته می باشد .

 هماهنگی با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم استان در خصوص ایراد سخنرانی تبیین مسائل جمعیتی در خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های هفته مذکور است .
هماهنگی با آموزش و پرورش استان در زمینه برگزاری نقاشی دانش آموزی با عنوان" ایران جوان بمان" از سایر برنامه های در دست است.
امید است با ظرفیت های پیش رو در مسیر حرکت آینده ای روشن به نشاط جوانی جمعیت دستیابیم و از مسیر بحران سالخوردگی جمعیت با حمایت قاطبه همه فعالان جمعیتی در رده های مختلف حکومتی و مردمی رهایی یابیم.
 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی هفته جمعیت


( ۹ )

نظر شما :