مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی

شرایط جمعیت در وضعیت بحرانی قرار گرفته

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۳ کد : ۲۶۳۷۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۸۴
برای داشتن جمعیت مطلوب پنجره جمعیتی تا سال ۱۴۳۰ فرصت باقی است تا بتوانیم هرم جمعیتی کشور را اصلاح کنیم.
شرایط جمعیت در وضعیت بحرانی قرار گرفته

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی  گفت: برای داشتن جمعیت مطلوب پنجره جمعیتی تا سال ۱۴۳۰ فرصت باقی است تا بتوانیم هرم جمعیتی کشور را اصلاح کنیم.

دکتر«شهلا نظری» افزود: اکنون رشد سالمندی در کشور شتاب چشمگیری گرفته و این مهم در برخی استان‌ها جدی‌تر رخ نشان داده است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی بعد از گیلان و مازندران از نظر سالمندی رتبه سوم را دارد و امسال این رتبه پایین تر شده و به جایگاه پنجم رسیده است.

مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: شرایط جمعیت در وضعیت بحرانی قرار گرفته و نباید به خاطر شرایط اقتصادی سخت از افزایش جمعیت غافل شد. 

دکتر نظری افزود: برخی خانواده‌ها توان داشتن فرزند بیشتر را دارند بنابراین باید رسانه‌ها با فرهنگ سازی در این مهم تلاش کنند.

وی اظهار داشت: کاهش رشد جمعیت زنگ خطری است که باید هرچه سریعتر برای آن اقدام عاجل صورت گیرد و این مهم عزم ملی را می‌طلبد.

مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: تصویب قانون تعادل خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده سال ۱۴۰۰ تصویب شد و سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

دکتر نظری افزود: اکنون تشویق مردم به داشتن فرزند معضل شده و خانواده‌ها به سختی حاضر به فرزندآوری می‌شوند و این مهم امری شخصی قلمداد می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۰ درصد خانواده‌ها در استان مرکزی تک فرزند یا بدون فرزند هستند و لازم است این خانواده برای فرزند آوری اقدام کنند تا شاخص باروری افزایش یابد.

مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: اکنون ۱۸ میلیون جمعیت جوان مجرد در کشور وجود دارد که ازدواج نکرده‌اند و شاخص فرزند آوری ازدواج است بنابراین باید فرصت برای این تعداد جوان با سیاست‌های حمایتی فراهم شود.

استات مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

کلید واژه ها: رشد سالمندی مرکز بهداشت استان مرکزی شاخص فرزند آوری


نظر شما :