توصیه های بهداشتی در شرایط آلودگی هوا

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۲۶۴۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۹۶
نظر به اعلام اداره کل محیط زیست استان مرکزی در خصوص ناسالم بودن شاخص آلودگی هوا برای کلیه گروه ها جهت کاهش آلودگی هوا بر شهروندان بهتر است از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می گردد از قبیل روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، عملیات عمرانی و خاکبرداری و قیر کاری و نظایر آن خودداری گردد.
توصیه های بهداشتی در شرایط آلودگی هوا

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مهندس مهرعلی مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی گفت:  نظر به اعلام اداره کل محیط زیست استان مرکزی در خصوص ناسالم بودن شاخص آلودگی هوا برای کلیه گروه ها جهت کاهش آلودگی هوا بر شهروندان بهتر است از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می گردد از قبیل روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، عملیات عمرانی و خاکبرداری و قیر کاری و نظایر آن خودداری گردد.
وی عنوان کرد: وضعیت هوا برای گروه های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی سالمندان و کودکان و خانم های باردار ناسالم تلقی می شود و به این افراد توصیه می گردد از حضور در هوای آزاد پرهیز نمایند و استفاده از موادغذایی مناسب از قبیل میوه و سبزیجات تازه، شیر کم چرب، نوشیدن آب و مغزها را در برنامه تغذیه ای خود قرار دهند .
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی ذکر نمود: همشهریان از ترددهای غیر ضروری و ورزش های سنگین در فضای آزاد" خصوصا صبحگاهی" اجتناب نمایند. شاغلین محترم از قبیل کارگران شهرداری و راهنمایی و رانندگی به اقتضای شغل مجبور به حضور در فضای آزاد هستند از ماسک مناسب استفاده نمایند. 
ایشان فرمود: عدم تردد غیرضروری و استفاده از وسیله نقلیه تک سرنشین و عدم روشن گذاشتن وسیله نقلیه مدنظر قرار بگیرد و ترجیحا با رعایت پروتکل های بهداشتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.
مهرعلی گفت:  ار مصرف فست فود و خرید از فروشندگان موادغذائی بحرانی  استعمال دخانیات خودداری شود و به محض ورود به منزل ابتدا دست و صورت خود را شسته و بعد دهان و بینی را شستشو دهید .
او در پایان متذکر شد: در صورت مشاهده هرگونه علائم از قبیل سردرد، سرگیجه، تنگی نفس و ... به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و یا با تلفن 115 تماس حاصل نمایند.


 

کلید واژه ها: پروتکل های بهداشتی شاخص آلودگی هوا مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۲ )

نظر شما :